Gå til innhold

Noen som har Ariston vaskemaskin her?Hjelp ønskes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke instruksjonsboken til min maskin og nå blinker det feil. F5, maskinen din er blokkert!

Noen som vet hva dette betyr evn noe jeg kan gjøre selv for å fikse den?

Er som alle andre mødre meget avhengig av denne maskinen;)

Håper på noen gode råd,fort ;)

Skrevet

Det det står i min er:

Maskinene er låst og displayet blinker, noe som inidkerer en feilkode (feks F-01, F-..):

Slå av maskinene og trekk ut støpselet, vent ca 1 min og slå den på igjen.

Dersom problemet vedvarer, bør du kontakte Teknisk hjelpesenter om problemet.

Skrevet

kontakt det firma du kjøpte den av eller ring 81530222. det er til electrolux/ariston ( samme greia ) og de kan sende en servicemann hjem til deg eller finne ut hva feilkoden er.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Har tatt ut kontakten flere ganger,men samme skjer igjen.Maskin stopper opp og samme feilmelding kommer opp..Ergelig,da maskinen ikke er sååå gammel..

Skrevet

sjekk om avløpsslangen er tett. er det ikke en åpning der man kan ta ut lo ol.? får den tilførsel av vann? prøv å skift litt på innstillinger, ta bare en sentrifuge f.eks. "rist litt på maskinen", evt snu litt på den og hør om noe ligger løst inni..

Skrevet

Har sjekket lofilter og startet maskinen på nytt etter dette,men det samme skjer. Har også prøvd å sette på bare sentrifugen,men det samme skjer igjen.. rist og snu på? blir kanskje litt i tyngste laget;)

Maskinen tar inn vann og tømmer ut vannet igjen..så er fortsatt råd løs,noe er galt..Siden jeg får opp "maskinen er blokkert" trekk ut kontakten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...