Gå til innhold

Hva gjør dere på i permisjonstiden.......min mann er ikke fornøyd med meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke å si noe stygt om mannen din altså. Men han får ta å komme seg ut av den tidsmaskinen som holder han i år 1950.

Det er ofte slitsomt å ha en liten baby som trenger en omtrent hele tiden. Jeg synes du er utrolig flink til å gjøre husarbeid og samtidig tar deg av ungene. Han er ikke klar over hvor lite tid en kan ha til husarbeid i løpet av en dag(ved siden av barnepass). Og selvsagt skal du kose deg også hjemme. Det skal ikke være slik at du kun sitter mens du ammer og ellers flyr du rundt og rydder/vasker osv.

Hvis ikke mannen din skryter av deg så får han våkne litt opp. For du er kjempeflink :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Først må jeg få si at du er super flink som orker å gjøre så mye husarbeid ved siden av å passe datteren deres og gutten på 3 år. Skjønner faktisk ikke hva han klager over for! Hvis han er så misfornøyd så får han jammen meg stå på og ta en ekstra tak her selv. I permisjonstida skal man bare vier ALL tid til lille banet som trenger oppmerksomhet i ett. Når barnet sover på dagtid så burde du heller få bruke den tida der til å slappe av og gjør det du har lyst å gjøre. Du er ikke hjemme for å være 100% husmor!

Jeg har også en sønn på 3 mnder, på dagtid når han sover, så blir de timene der brukt til å slappe av og utføre litt husarbeid, men IKKE så mye som du gjør. Her i gården er det snakk om toppers hive skitne tøyet i vask, brette klær, henge dem opp, litt rydding + lage middag. Resten venter jeg bare til mannen min kommer hjem så deler vi på det. Når det gjelder husvask og den slags gjør vi kun hver 14.dager, ellers så støvsuger vi i ny og ne. Vi prioriterer barnet fremfor alt annet.

Tidligere da litt banet var våken mye om natta, skal jeg love deg at det var lite husarbeid på meg på dagtid. Da var det bare rett på sofaen og koste meg med bøker og blad evt ta meg en dupp. Nå har han endelig begynt å sove hele natta. Dermed får jeg lade opp batteriet:) Herlig!

Hadde min arbeidsgiveren betalt 80% lønn de neste årene også, så hadde jeg faktisk valgt å være hjemme med min sønn frem til han skal begynne på skolen. Syns denne tida er altfor dyrebar til å "kaste" det bort til all husarbeid. Husarbeid kan alltids ventes!

Må bare få understreke atter en gang at jeg syns du er super flink og gjør ALTFOR mye husarbeid under permisjonstida. Denne tida skal nytes:) Lykke til :)

Skrevet

Hadde begynt på jenterommet jeg og latt husarbeidet forfalle, så mannen din fikk se hvor mye du gjør. Menn er ikke laga sånn som oss og er mulig han ikke vet hva som kreves av husarbeid hos en familie på 4, menn tenker mer gjøremål som å "lage" noe, mens vi damer tenker mer på renslighet i hjemmet. Stor klem til deg!

Skrevet

Dette innlegget og de første svarene minner meg om en tekst som "gjekk rundt" inne på sidene her for en tid tilbake.

Handlet om en mann som også tydeligvis syntes kona gjorde for lite om dagene.

Han kom hjem fra jobb på ettermiddagen. Fant ungene sine i bare pysjen ute i gata, vi fikk beskrevet at han gjekk gjennom huset som var helt bombet. Av type yttergang, kjøkken og stue tror jeg.

Gjennom denne prossesen fikk vi lese litt om følelsene til denne mannen. "Hvor er kona, hvorfor er ikke barna stelt, hvorfor har de laget seg mat selv....."

Han kommer opp på loftet og inn på soverommet deres. Der finner han kona i senga. Fortsatt iført silkepysjen sin, og koser seg glugg ihjel med ei bok.

Mannen spør henne hva som skjer. Hvorfor ligger hun der, mens ungene styrer seg selv og huset ser ut som det gjør.

Da svarer kona at i dag har hun virkelig gjort ingenting, og slik blir det da!

Det er selvfølgelig det som er hele poenget med historien.

Det kan se ut som om vi har gjort "ingenting" til vanlig også. Men det er jo laaaangt fra sannheten. (Hvertfall for oss som har flere barn)

Noen som har den ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...