Gå til innhold

Hvor mange uker får ditt barn fri fra barnehagen i løpet av et år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jul og påske er vi hjemme med barna, for da har vi begge fri. 4 uker sommerferie er også vanlig (også noen dager til og fra når det passer seg sånn). Høst og vinter har vi ikke fri og kan derfor ikke holde barna hjemme. Hadde vi vært lærere så hadde nok uketallet blitt høyere. Vi er begge i full jobb.

Annonse

Mine bhgbarn har hvert år hatt fri høstferieuka, 3 uker i jula, vinterferieuka, påskeuka og sommerferie fra 1.juni til 15. august. Dem er også på 2 ukers besteforeldreferie utenom vår ferie. Så ca.18-20 uker ferie i året har det blitt. Men nå er det skole og bankers ferier.

Eldstebarnet hadde mye fri da jeg var student. 8 uker om sommeren, juleferie, påskeferie osv. Fra hun var 1 til 4,5 år. Deilige tider. :)

Nå er det 3 barn og full jobb. Sommerferie på 4 uker, fri i romjula og noen ekstra dager i påsken. I tillegg har vi to uker ferie i tillegg. Ikke så verst det heller,vi er heldige.

Jeg er litt opptatt av at ungene skal få fridager innimellom, så når jeg har fri/avspasering har de det og.

det er når det eldste barnet har fri fra skolen så blir sommerferie i 8 uker, ca 2 uker ved juletider,høstferie en uke vinterferie en uke og påskeferie. også er det plandager og andre fridager inni mellom =)

Minst 7 uker.... Fire uker på sommeren, to i jula, og påsken. Og som regel noen dager til, blir vanligvis noen dager i vinterferien i allefall....

Jeg er ikke lærer forresten, jobber 100 %.... Men tar ut mye avspasering, så da går det opp på et vis :)

Jul, vinter- og påskeferieukene tar vi helt fri, reiser ofte bort. Dessuten 5-6 uker på sommeren og noen dager her og der ellers. Ca 9-10 uker. Vi jobber fullt begge to, men har gode arbeidsvilkår (natturnus og fleksitid).

Siden vår bhg er stengt 7 uker får de det + en del til.

Jeg er for bhg som er åpne hele året og har lange åpningstider.

Ikke for at ungene våre ikke skal få fri, men for at det skal passe oss bedre og vi kan ta ut fri når det passer vårt liv ikke når det passer hun som eier bhg og helst vil ha fri hele tiden.

Annonse

Jeg er student og samboeren min har reisejobb, så jenta vår har mye fri. Jeg har lang sommerferie, høstferie, 1 mnd juleferie, vinterferie og påskeferie, i tillegg til at jeg har en god del fridager utenom også. Samboeren min bruker å reise 2 uker på og 3-4 uker fri, så hun har mye fri i hans friperioder også. Vi liker godt å kose oss sammen hjemme når vi har mulighet:)) (hun er 4 år).

Er så heldig å ha en mann som er hjemme i lengre perioder av gangen (turnusarbeid). Ungene har derfor fri i vertfall 8 hele uker i løpet av året. I tillegg til fridager innimellom når far er hjemme selvsagt.

Mannen jobber offshore og jeg er student så vi har mulighet til å ha barna mye hjemme.

Vet ikke helt hvor mange uker til sammen, men det er ofte noen dager her og der..og det utgjør jo endel på 1 år...

Kanskje 9 uker til sammen...kanskje mer...

5 uker om sommeren ca...påsken, og endel utenom.......

Ganske mye fri faktisk :) jeg er student, så har 9 uker fri på sommeren, 2 uker fri i julen, 2 uker påskeferie. Og så har besteforeldre henne i vinterferie og høstferie(jeg har ikke fri fra skolen da). Hun er også på besøk hos besteforeldre noen dager her og der, alt ettersom det passer. Så hun har mye ferie :)

Når hun begynner på skolen til høsten så blir det jo ikke like mye fri utenom i ferier. Dessuten når jeg kommer ut i jobb igjen så har jeg jo ikke 9 uker sommerferie. Men da har jeg hvertfall 2-3 uker fri, og så er hun hos faren sin i 2 uker, og besteforeldre en ukes tid, så fri store deler av sommeren kommer hun alltid til å ha :)

Jeg var heldigere da jeg var student, men nå kommer jeg til å slite litt. I utgangspunktet har jeg 5 uker ferie, men jeg har ikke tjent opp nok feriepenger (bare 12000) og da spørs det om jeg kan ta alle fem ukene. Må se litt på hvordan skatteoppgjøret blir også.

Hvis jeg ikke får nok igjen på skatten, håper kan jeg jobbe i to uker, ta tre uker ferie og la barnet være hjemme 5 uker (en uke på ferie med faren og en uke sammen med mormoren). I tillegg er hun hjemme hver jul (hele julen), påske osv. Ikke i høstferie og vinterferie (for det har jeg jo ikke nå).

Sånn planlagt blir det ei veke til påske (eg jobbar i bhg som har stengt då), tre veker i sommar og så sparar vi ei veke til utpå hausten ein gong.

Fri ca to veker i forbindelse med jul og nyttår (bhg min stengt då og).

I tillegg har eg dei siste åra tatt kvar av ungane med på ein tur ca ei veke kvar for å besøke familie på austlandet. Ungane har hhv 60 og 80% plass og eg jobbar 60%, så dei har mykje fri utanom og.

Så ca 8 + fri 1-2 dagar kvar veke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...