Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Min lille gutt som blir 8 uker om få dager er blitt forkjølet. Først var det kun litt tett nese, så jeg bekymret meg ikke noe særlig. Men nå har det satt seg i brystet, og det surkler ganske bra. Han spiser godt, og sover forsåvidt også veldig bra - så er usikker på om jeg bør oppsøke lege... Han er muligens litt mer sutrete enn normalt, ellers i grei form (bortsett fra surklingen). Noen som har opplevd det samme? Gir evt legen noen medisiner?? Takknemlig for svar
snuppelura-jente10 Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Om han må bruke ekstra hjelpemuskler for å puste eller puster raskere enn før ville jeg i hvertfall dratt til legen. Mye RS-virus som går nå og det er litt tøft for barn under et år. Er ikke noe vits i å ta noen sjanser, jeg ville nok ha dratt til legen. God bedring, håper han blir fort bedre.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Her fikk vi halsbetennelse når jenta var 2 mnd (4 uker siden nå). Hun hadde også masse slim og snørr. Jeg dro til legen med henne to ganger i løpet av de 3 ukene hun var syk for å lytte på lungene om det hadde satt seg noe der. Som hun over sier går det masse RS-virus nå. Og da er det bedre å få behandlet det på ett tidlig tidspunkt om det skulle være det. Ring legen for sikkerhets skyld du Vi fikk forresten ingen medisiner, da måtte vi blitt innlagt på sykehus fordi de kun gir antibiotika intravenøst til så små. Jenta mi hadde heller ingen feber så de ønsket å se det litt an. Jeg gav paracet regelmessig for at hun ikke skulle forbinde puppen med noe vondt. Og så fikk hun saltvannsdråper i nesa. I ettertid har jeg sett at Bisolvon (slimløsende) kan gis til spebarn. Ellers er det viktig å følge med på at bleiene er våte i forhold til dehydrering. Jobber på legevakt selv, så er ikke sånn overbekymret når det kommer til syke barn, men akkurat så små med disse symptomene i en tid med mye RS syns jeg det var greit å få sjekket jenta mi i alle fall. Lykke til, og god bedring!
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2011 Takk for svar begge to! Han er bedre idag, ikke noe særlig surkling i det hele tatt. Snørrete fremdeles, men gir saltvannsdråper for å løse litt opp. Skal til helsestasjonen imorgen, så hører hva de sier før jeg evt ringer legen. Han sover godt, og bleiene er heldigvis gode og våte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå