Gå til innhold

Er det annet enn leverpostei man kan gi ei på 8 mnd på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke at hun skal bli lei... Nå er det grøt-nekt for tiden og da må hun jo få brød. Går det med makrell eller kaviar,eller blir det for sterkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prim er jo godt :) Tror det er Litago sin som har tilsatt jern i.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Kaviar vet jeg ikke nok om...

Men guttungen min har forsøkt leverpostei, makrell i tomat, prim og skinkeost. Til min store glede så er han ikke så glad i prim, men han elsker leverpostei og makrell. Tror nok ikke det er for sterkt, det er først og fremst saltinnholdet man må være forsiktig med og melkeprodukter.

Ellers kan man gi fruktmos over, f.eks. moset banan?

Skrevet

Pia vår har ikke grøt-nekt, men liker brød mye bedre enn grøt...

Pålegg vi gir: kaviar (tynt lag!!), smøreost, brun ost, hvit ost, prim, makrell går også fint, ikke så mye her heller, aprikos-kompott som jeg lager selv -uten sukker, (bruker det ellers til dessert og til grøt..) brukte tidligere også eplemos som jeg lagde selv (til samme formål),

Vi er selv kjedelige mht pålegg, bruker få typer liksom, men prøver å utvide barnas påleggshorisont likevel ;)

Det meste kan jo brukes bare de får det i seg uten tenner, og ikke er for salt eller mye sukker i...!??

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. :)

Skal prøve ut og se hva som faller i smak!

Skrevet

Jeg gir alt som jeg selv spiser på brødskiva til min jeg. Kaviar er det veldig mye salt i, så sikkert ikke så lurt å gi ofte. Men oster, syltetøy (finnes jo med redusert sukkerinnhold om du er redd for at det er sukker i?), og kjøtt går fint! Jeg gir hvitost, brunost, prim, syltetøy, bare smør, skinke, ja, alt mulig egentlig. Unntatt veldig salte ting som spekemat og sånt da. Må dele i bittsmå biter, så pålegget blir også i småbiter, og da er det ikke noe problem:)

Skrevet

Most avocado er snaddder :)

Ellers trenger det jo ikke å være smørepålegg, vi gir ofte en skive med smør på og pålegg vedsidenav. Men hun får ikke (og ahr aldri fått) skiven i små biter, da, deler den bare i 4, ev tar av skorpen om den er veldig hard.

Skrevet

Klart du kan gi annet!

Prim, makrell, skinkeost, syltetøy, svolværpostei, most banan, kaviar. Tror vi har en tendens til å henge oss litt vel mye opp i salt/sukker debatten. Det er jo ikke snakk om tykke lag på skiva!

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for at noe blir for sterkt, for de fleste barn elsker mye smak! Som f.eks. niesen min på 1 år, hun elsker chili, hvitløk og alt av krydder. Det eneste vi passer på er at det ikke er mye salt og sukker i maten hennes, for det trenger hun jo ikke. Men alt annet av krydder er snadder for henne! Elsker f.eks. peppersalami og hvitløksbrød. Skulle ikke tro små barn likte det men :P Man kan jo prøve hvertfall :)

Skrevet

Inkludert meg selv forøvrig, mine favoritter som mini var apelsinjuice, kefir, sursild, kaviar og pultost. Det er jo masse smak på alt det der. Jeg var nok en merkelig unge :P

Skrevet

Fikk beskjed på HS at jeg kan gi alt av pålegg til en 8mnd baby for det er ikke så salt at de ikke tåler det. (kanskej med untak av spekeskinke...) Bare å prøve seg frem. Og husk at det kan ta mange ganger med prøving før de "liker" en ny smak...

Skrevet

Banan på skiva er lurt dersom du vil unngå Prim som jo ikke er særlig sunt. Dessuten liker så godt som alle barn det...

Skrevet

Enig i at man ikke trenger være redd for at det blir litt sterkt. Vi liker sterk mat i familien, så jeg prøver å venne min på smaker vi bruker til hverdas. Så jeg har gjerne et par dråper tabasco oppi middagsglassene, og litt krydder og pepper. De er jo så tamme på smak.. Babyen har aldri reagert på det, han spiser det meste! :)

Skrevet

Kan dette gjelde baby på 6 mnd også? snart 7 mnd er hun faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...