Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ville dere valgt??

jeg holder en knapp på manduca da...

men ser mange selger babybjørn til 2-300 kr (brukt vel og merke) , og tenker at jeg MÅ jo ikke ha det beste :P

noen der ute med erfaringer??? :)

Skrevet

Kommer vel an på bruken også? Har forstått det slik at babybjørn anbefales ikke å bruke lengre enn 20-30 min. i strekk?

Googlet i alle fall endel på dette da vi skulle velge, og så fort at alt annet enn babybjørn ble anbefalt. De som har prøvd både babybjørn og en annen sele (uansett hvilken) anbefalte aldri babybjørn sin, pga dårligere komfort både for baby og voksen på denne.

Vi har manduca, meget god å bære, kan brukes fra baby er tre mnd til fire år, meget god å bære og barnet har god støtte så de kan bæres lenge om gangen i den- er vel knapt noen begrensning så vidt jeg kan se.

Skal du bruke den kun til korte turer- som kjapp tur i butikken eller lignende, så er sikkert babybjørn grei nok- men vil den bli mye brukt er nok en annen sele å anbefale. Ergo og manduca fant vi ut var best erfaring med ettter noen google-runder;)

Skrevet

tusen takk for svar ! :D

ja det blir nok en Manduca ser jeg!!! :)

minsten er 6 mnd, og det begynner å bli tungt å bære henne i bilstolen når vi skal inn i bhg og butikker... og så nå når det blir sommer er det jo greit å ha henne på magen om vi skal gå tur :) :)

Skrevet

Manduca! Eller et hvilket som helst annet ergonomisk korrekt bæretøy, altså det meste bortsett fra baby bjørn. I manduca og lignende, mei tai, bæresjal og slynger så sitter barnet mye bedre, det får god støtte til hele kroppen, og slipper å 'dingle' fra bekkenet. Litt som forskjellen på å sitte i en god stol eller på et sykkelsete...

Dessuten er baby bjørn ikke særlig behagelig for den som bærer, og har veldig kort brukstid, da barnet fort blir for tungt. De fleste andre bæretøy kan du bruke til barnet er flere år gammelt.

Skal du bare bære kort tid omgangen ville jeg heller gått for en ringslynge, de er kjappe å ta av og på, men mye mer behagelige.

Har du sett på tettinntil.no? Der er det et eget bæreforum, er kan du får god hjelp til å velge, både ut ifra komfort og pris :D

Skrevet

hjertlig takk Løvemamma!!!! :D

der skal jeg inn å se med en gang! :D jeg er altfor lite tolmodig og vil få det i hus helst i går ;) så jeg er ikke så flink å finne ut om forskjellige !

ja jeg leste at babybjørn kunne bare brukes til 90 cm?? og hun på 6 mnd her er ganske stor for alderen... hadde vært greit å fått brukt den i mer en et halvt år ;) hehe...

Skrevet

Har du mulighet til å prøve de forskjellige selene? Det er mitt beste stalltips. Jeg har brukt masse penger på forskjellig "riktig" bæretøy før jeg omsider har måtte innse at det eneste småen aksepterer å sitte i er en BabyBjørn! Alle er jo forskjellig - både barn og foreldre, så det gjelder å finne den som passer deg og den lille.

Skrevet

jeg kjenner ingen som har slikt bæretøy, og jeg aner ikke om man får tak i de forskjellige på butikker? eventuelt hvilken butikk.... men det får jeg sjekke opp i egentlig! :)

Skrevet

Dersom du bor i Oslo kan du prøve forskjellige alternativer på bæreglede sin butikk. (Dvs du kan prøve alt annet en BabyBjørn. Du må ikke nevne BabyBjørn der inne:)) Ellers i landet vet ikke jeg, men kanskje noen andre som vet om...?

Skrevet

jeg bor nok i bergen jeg :/

hehehe så det er såpass altså! babybjørn er et lite "skjellsord" ?? :P hihi...

Skrevet

takk takk takk!! :D

ja jeg ser her at babybjørn ikke er det helt store nei ;)

Skrevet

sikkert et veldig dumt spm...men hvordan får jeg barnet i denne selen? tar jeg selen på først og så barnet oppi?

:) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...