Gå til innhold

Kan noen fortelle meg i enkle ord hva som egentlig skjer i midtøsten nå?

Anbefalte innlegg

Jeg forstår jo grunnen til at de demonstrerer, men må innrømme at jeg ikke vet om det kun er muslimer som demonstrerer eller om det er alle som demonstrerer mot styret. Jeg har virkelig ikke peilig.

Og hva blir utfallet..om det er mulig å forutse det..når alle regjeringsmaktene er styrtet?

Jeg leser at noen er redd for ekstrem islam som følge av opptøyene, hvorfor det?

Fortsetter under...

Midtøsten er et ganske stoooooooort område da. De demonstrerer stort sett mot undertrykkelse og maktbruk, men motstanderne er jo forskjellig fra land til land.

Å si at alle demonstrantene er muslimer er jo omtrent som å si at alle motstandsfolk under krigen i norge var kristen....

Jeg sa ikke at alle som demonstrerer er muslimer, jeg skrev at jeg ikke visste.

Jeg vet at midtøsten er et stort område, men det må jo være en grunn for at de alle demonstrerer nå.

Folket demonstrer for å få en demokratisk regering. Altså styrte jernhåndene som har styr landene i mange år.

Islamistene vil nok prøve å ta makten så da er det bare å håpe at folket klarer å styre unna det. Noe jeg tviler på for Islamister viser ingen nåde ergo kan vi risikere å få en enorm Islamistisk stat som styrer mye av verdens oljeressurser.

Resultatet hvis alle lykkes er kaos, følger for oss er at en allerede ustabil region blir enda mer ustabil i allefall i en periode. Antagligvis blir det et økt militært internasjonalt nærver i flere år, hvor de skal fungere som observatører. Da kommer det ann på hvor mye hat det er mot den vestlige verden som får sive frem mtp sikkerhetengradering.

Oljeprisene vil skyte i været så drivstoff vil bli mye dyrere, men allikvel vil det ta lang tid før disse landene fungerer normalt igjen derfor vil det skape ganske mye uro på det internasjonale økonomiske markede.

Annonse

å hjelpes....... Du har virkelig ikke peiling!

"Islamistene vil nok prøve å ta makten så da er det bare å håpe at folket klarer å styre unna det. Noe jeg tviler på for Islamister viser ingen nåde ergo kan vi risikere å få en enorm Islamistisk stat som styrer mye av verdens oljeressurser"..........

Ehhh hvem er det som stiller til valg i Egypt? Les deg opp litt. Muslimsk brorskap er ganske radikalt!

Store deler av midtøsten er lenket sammen med klaner, disse går på tvers av landegrensene og har i mange år vært grunner til konflikt. Selvfølgelig vil disse klanene prøve å få så mye makt og penger som mulig fordi midtøsten sitter på enorme verdier, som er vesentlige for det vestlige verden!

Islamistene ( Snakker ikke om vanlige muslimer) vil selvfølgelig benytte seg av kaoset som følger en styrtet dikator for å prøve å styre og vil da i verste tilfelle skape et nytt Afganistan.

Merk igjen, det er snakk om ISLAMISTER, ikke muslimer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...