Gå til innhold

Mannen min blir litt stressa når 2.5åringen tar seg i skrittet, og ber henne slutte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man be dem slutte med dette eller la dem gjøre det?

Er ikke ofte, men innimellom når hun går uten bleie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diskuterte dette faktisk senest idag med en vennine og vi kom frem til at vi ikke skulle be barna våre slutte, og heller forklare at det er en ting man gjør når man er alene på rommet sitt...(og vasker hendene før de kommer ut)

De oppdager i tidlig alder at det gir en kriblende følelse å ta seg selv der nede, og det er helt normalt!:)

Skrevet

Nei, enig med hun over her:-) Gutten min holdt på å "dra av seg" tissefanten sin til tider. Like normalt at jenter utforsker litt.

Skrevet

Synes det er viktig å tenke på hvordan man ville reagert om det var en gutt... ofte sånn at man høh høh `er gutter som koser seg med lillemann og får panikk når det er en jente... synes det er trist...

Onanering er jo noe positivt, men privat og synes det er det de bør lære.

Skrevet

Enkelt og greit: Jentene i min familie sliter med mye urinveisinfeksjon. Derfor er hygiene alfa og omega. Begynner datteren vår å ta seg i skrittet sier jeg bare at når hun skal gjøre slik må hun vaske hendene først.

Som oftest stopper hun fordi hun ikke gidder å gå og vaske hendene, men om hun ønsker å fortsette vet hun at vi ikke synes noe galt om det - vi ønsker bare at hun skal ha rene hender når hun tar seg der nede. Synes dette er en grei måte å begrense hvor mye/ofte hun gjør det i "full" offentlighet også. Det blir mer naturlig at hun gjør det for seg selv i sengen når hun allikevel er ren og pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...