Gå til innhold

Jeg forstår meg ikke på loven om at det er forbudt å snakke i mobilen når man kjører...

Anbefalte innlegg

når det er lov til å snakke i handsfree?!

Argument 1: "Det sies at man blir distrahert når man snakker i tlf når man kjører."... Men når man har handfree, så kan man ha lyd i begge ørene, og da blir man vel enda mer distrahert?

Argument 2: "Man bør holde begge hendene på rattet". Men som jeg vet finnes det ikke noen lov som forbyr en å spise, mens man kjører bil?! Snakker man samtidig med sidemannen(om man har med en til i bilen), så blir man enda mer distrahert.

Noen som er enig eller uenig med meg? Begrunn...

Fortsetter under...

Selvfølgelig trenger man ikke snakke i mobil når man kjører. Jeg spiser heller ikke mens jeg kjører.

Ved mobil vil man ta blikket ned for å se hvem som ringer, finne tlf, skrive sms osv...

En plass må grensen gå.

Ser jeg noe snakke i mobil kjenner jeg at jeg blir skikkelig provosert. Det kan være mitt barn denne sjåføren treffer med bilen når hun skal holde en tlf opp til øret. Hold hendene på rattet jente!

Jeg har liksom innbilt meg at forskjellen er at med handsfree så har man nettopp; hendene fri. Man får hatt begge hendene på rattet, som det argumenteres med. Og det hjelper ikke å ha tlf mellom øret og skulderen heller, for da blir trafikkbildet litt feil også.. Mulig jeg har misforstått helt ;)

Annonse

http://www.f-b.no/nyheter/sms-foreren-ma-betale-8400-kr-1.5988296

Fikk straff for å sende sms mens han kjørte, men om det var fordi han i hovedsak "sjanglet" eller sendt sms, vet jeg ikke.

HI

19:37: Men hvis det hadde stemt, så burde det vært en lov som forbød en å holde noe i hånda mens man kjørte. For man kan jo spise og drikke mens man kjører, om ikke den finnes noen lov som forbyr dette, som jeg ikke har hørt om?!

HI

Jeg bodde i en religiøs by i USA og der var det et stort skilt utenfor en kirkes (kunne sees fra veien) der det sto

"Hunk if you love Jesus, text if you want to meet him!

Fordi man skal ha begge hendene på rattet og øynene på veien.

Det er heller ikke lov å tekste, og handsfree er pr def IKKE propp i øret med ledning til tlf. Man kan bruke bluetooth eller man må ha ordentlig handsfree, dvs mobilen i en mobilholder med montert mikrofon

hehe.. den var knallbra =) De kunne vel ikke sagt det klarere..

til hi; jeg skjønner hva du mener, og vet ærlig talt ikke om noen bedre argumenter ;)

hilsen 19:37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...