Gå til innhold

Tips til god gynekolog i Drammen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år, har aldri tatt celleprøve. Jeg har vaginisme, og ingen gynekologer har klart å komme inn under undersøkelser. Jeg var til utredning hos spesialist ved et av landets sykehus, men absurd nok endte han med å si at det var synd i mannen min som måtte føle seg som en overgriper hver gang vi hadde sex. Etter det har jeg stengt alle kanaler for behandling, jeg er helt skjelven fortsatt når jeg tenker på det.

 

Men jeg må jo ta prøver, så jeg ikke dør av uoppdaget livmorhalskreft! Jeg trenger altså en gynekolog som er rolig, som jeg kan stole på, som gir meg tid og som skjønner seg på frykt for underlivsundersøkelse. Jeg vil helst ha en kvinne .- etter den fryktelig nedverdigende opplevelse med den mannlige eksperten. Og det må altså være i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, for en kommentar!

 

Jeg ville ringr gynekologklinikken, den ligger på bragernes, like bak kirken sånn ca. De har mange gynekologer, både med og uten offetnloig støtte, menn og kvinner. Forklar dem situasjonen hvis du orker, så de kan hjelpe deg med å få den legen som passer best for dine behov.

 

Klinikken som helhet har i alle fall veldig godt rykte.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) Jeg skal sjekke den ut.

 

Denne anerkjente legen var helt jævlig. Egentlig vil jeg melde ham, men orker ikke, siden det kommer til å bli mye styr rundt det. Hva syns du om avskjedskommentaren da?:

 

Han spurte meg hvorfor jeg var så redd for at noe skulle være galt, siden jeg ikke har symptomer på noe. Jeg forklarte at det jo var slik at folk blir litt hysteriske når de hører at en person på 33 ikke har tatt celleprøve. Da sa han:

 

"Du får slutte å snakke om celleprøver da vet du, og heller fortelle hvor kåt du er, og hvor ofte du hopper på mannen din"

 

Jeg fikk helt stålsjokk. Hadde ventet et år på denne timen, hos ham som liksom skulle være spesialist på vaginisme.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart at du skal sende en klage, melde ham, eller hva man nå gjør en lege opptrår upassende og uvettig i tjeneste.

Den kommentaren er så upassende at gudene vet hva han ellers kan finne på med andre pasienter.. Var dette også i Drammen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke i Drammen. Jeg vil helst ikke si mer om hvor det er :)

 

Men det var i alle fall det siste jeg trengte, når jeg har forsøkt å ta underlivsundersøkelse siden jeg var 20 år uten hell, og endelig ble sendt videre til utredning.

 

But, well - lets not be bitter ;)

 

Skal sjekke ut dette gynekologsenteret, og håper jeg kan finne noen der jeg kan stole nok på til å klare å gjennomføre det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del, så lenge det ikke er i Drammen er jeg glad, jeg skal snart bestille mitt livs første gyn.time selv, tre år etter fødsel, og tre år etter første påminnelse om celleprøve :-/

 

Igjen, lykke til, gyn.klinikken har knallrykte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, du treffer ikke på ham om du skal ha en ordinær time ;)

 

Lykke til med din prøve da :D

 

Føler meg litt feig, men håper på at sykepleieren som var tilstede tar det videre dersom hun mener det ble veeel drøyt. Hun var der ikke under den siste kommentaren, men det var nok materiale å ta av for en klage i resten av konsultasjonen. Og jeg satt og grein når han kom med disse kommentarene, så han kunne jo ha luktet lunten. Nei, jeg blir helt kvalm.

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ser du at fått tips om gynokolog klinikken i drammen og det er jeg veldig enig i men ikke alle der. Jeg har vært hos flere der og må bare si at du må reise til Møyfrid Kjønnesdal (ikke helt sikker på etternavnet men det finnes jo ikke akuratt flere møyfrider der) Hun er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Jeg anbefaler også Gynekologklinikken i Drammen, og spesielt en av legene der som heter Hanne. En fantastisk flink og hyggelig dame, som har hjulpet meg masse under både SA og svangerskap.

 

Jeg har heller aldri fått til å ta en ordentlig celleprøve hos en "vanlig" lege, men det har heldigvis gått helt greit når jeg har tatt dem hos gynekologklinikken. Og fikk faktisk beskjed om at jeg hadde celleforandringer første gangen jeg var der, og har blitt fulgt veldig godt opp. Så de anbefales på det sterkeste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Har også vært hos Møyfrid som "Mamma og trollemor" skriver om, og hun er også en kjempe flink lege;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for direkte tips om leger, skal følge disse :)

 

Jeg kjenner jeg er veldig redd for at jeg har uoppdagede forandringer.. får krysse fingrene.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den privatklinikken i Drammen ved kirken er jeg ikke fornøyd med. Jeg har vært utsatt for seksuelle ovegrep og bestilte utvendig ultralyd tidlig i svangerskapet. Jeg ville bare se om det faktisk var noe der, om hjertet dunket og om fosteret lå på riktig plass. Så jeg visste at dette kunne jeg se på utvendig ultralyd. Når jeg kom på klinikken hadde ikke legen fått beskjed om dette og tok det som en følge at jeg skulle ha innvendig. Jeg ble stresset og sa jeg skulle ha utvendig. Da ble han sur på meg og ba meg ta med meg jakken å bare gå ut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Dr Høye i Drammen!! Verdens mest herlige, sympatiske mann. En koselig og gammel herremann, har holdt på i alle år, kona hans sitter på kontoret. Jeg får ikke lovpriset han nok!! Send meg en pm, så skal du få nr hans =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, babyfabrikken, men jeg tror nesten jeg må ha en dame.

 

Jeg har ikke vært utsatt for overgrep selv, så vet ikke hvorfor jeg har fått det slik. Lykke til, til dere som har hatt den fryktelige opplevelsen og derfor sliter med senvirkninger som vaginisme.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Any time ;) Du må selvfølgelig gjøre det som er best for deg selv ;)

Du kan f.eks bare dra dit for å snakke med han, kanskje du klarer å bli fortrolig med han ;) Bare si ifra om du skulle ombestemme deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine på gynekologklinikken! Ei fantastisk og meget uhøytidelig dame :) Anbefales på det sterkeste! Har også vært hos Møyfrid, og hun var og bare flink og hyggelig, men en litt mer avbalansert og rolig type!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og anbefaler virkelig Møyfrid Kjøllesdal (det er det riktige navnet). Hun er rolig og veldig behagelig type. Har også vært hos Cathrine på samme sted (husker ikke etternavnet hennes), men likte ikke henne så godt. Er mye raskere og ikke like rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt time, med ønske om en av de damene nevnt over. Har skrevet at jeg ønsker en forberedende samtale til celleprøve i forbindelse med vaginisme. Da er jeg i alle fall et steg nærmere. Takk for hjelp :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...