Super-Mish Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Jeg blir GAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva f*** er galt, og kommer det noengang til å gå over? Det er så sinnssykt frustrerende når han ikke har spist på 3-4-5 timer, også suger han kanskje fem-seks ganger før han vrenger unna og griner. Jeg lokker ham til å ta tak igjen, så suger han noen ganger før han vrir seg unna og hylgriner igjen. Om igjen og om igjen og om igjen. Hadde ikke vært noe igjen av ham, hvis han ikke hadde spist på natta. Han får flaske, og jeg har prøvd kaldere melk, varmere melk, bytte side, stå og mate, gå og mate, rapepause, grinepause, bysse mens jeg mater. Pappaen er heller ingen slager, like ille om han prøver seg. HJELP!!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Er det noe han nettopp er begynt med eller har det alltid vært sånn? Du har ikke for få eller for mange hull i smokken på flaska? Jeg opplevde det samme da jeg trodde at snuppa mi var klar til å gå opp en "størrelse" i smokk, men da ble det rett og slett for mye som kom på en gang og da sugde hun også noen ganger før hun vred seg unna og grein, om og om igjen. Så gikk over til den andre tuten igjen og da ble hun fornøyd igjen. Kommer det for lite kan de bli utålmodig og reagere på samme måte. Snuppa mi er også 3 mnd.
Super-Mish Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2011 Det glemte jeg å skrive, har prøvd både nr. 1, 2 og 3, nettopp pga det du skriver. Samme reaksjon på alle... han begynte sånn for en måneds tid siden, så har det blitt verre og verre. Smokk nr 1 er nok best, innbiller meg at vi har hatt flest vellykkede matinger med den. Men stort sett er alt galt. Takk for forslag, uansett. Skal prøve å gi konsekvent med nr 1 en tid og se om det hjelper. Noen flere?
Gjest Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Hva med å prøve en annen type flaske? Bytte fra brei tut til smal eller omvendt... Jenta mi ville plutselig ikke spise og jeg endte opp med å bytte til medela flasker, da spiste hun bra..
enits40 Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Huff, har ingen gode råd (annet enn å prøve å mate når han er søvnig, men det har du sikkert gjort), men vil bare si at jeg deler din frustrasjon! Synes det er så mange som sier at situasjonen snur til det bedre ved 3 måneder, men her er det akkurat motsatt. Baby har hatt diare i to uker, har gått fra 2 runder med bæsjing til 10-12 i løpet av dagen, og er nå blitt forkjøla i tillegg. Hele tiden har jeg strevd for å få han til å gå opp i vekt, men nå vil han nesten ikke spise (spiser nok til at han ikke blir dehydrert da, men langt i fra nok til at jeg slipper bekymringene). Er så utrolig lei av å uroe meg! Blir det aldri bedre??
Puppen og lillemor Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 dette høres ut som noe jeg kunne ha skrevet selv.. bortsett fra at jeg ammer! Siden snuppa var ca 3 måneder har hun også blitt sinna og begynt å grine når hun skal spise.. som du beskriver suger hun bittelitt før hun vrir seg unna.. Jeg har også prøvd alt: - sette igang utdrivningsrefleksen før jeg legger henne til - legge henne til oftere - legge henne til sjeldnere - spise når hun er trøtt - spise akkurat når hun har våknet osv osv Jeg kan desverre ikke komme med noen gode råd.. for situasjonen er i grunnen fortsatt ganske lik her (en måned senere..) - men kanskje det kan hjelpe å høre at noen i hvert fall skjønner hvor vanvittig frustrerende det er
-Ma78- Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Samme her, jeg ammer. Fra hun var 3 mnder så spiser hun mindre på dagen, kan gå 6 timer fra jeg ammer om morgenen til neste gang. Sel om hun våkner fra en lur og griner og det har ca gått 3 timer, suger hun et par tak for så å bli illsint når melken kommer. Sånn var det aldri med 1. mann, der ammet jeg på denne tiden hver 2. time gjennom hele døgnet! Men med nr 2 så går det lenger tid, og det er fantastisk!! Jeg bare nyter det, hun spiser veldig på natten så er vel ikke så sulten på dagen.
Super-Mish Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar, kan jo vurdere det med å bytte flasketype. Ellers godt å høre at vi ikke er alene...!! Skjønner ingenting :/ Si fra hvis dere kommer på noe lurt, dere som har samme problemet
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Eldstejenta mi hadde lange perioder med nesten-flaskenekt og sultestreik, så jeg utviklet mine metoder hehe, som jeg nå bruker på lilleloppa (hun er 5 mnd gammel og egentlig veldig puppeglad, men hvis hun f.eks er kraftig forkjøla, som nå, og i tillegg gjerne litt overtrøtt, så kan hun gå helt i lås og bare hyyyle ved puppen..) Det jeg gjør da, er å reise meg opp fra sofaen, og begynne å bysse henne, gjerne mens jeg synger en nattasang og tar dype, rolige knebøy el lign.. (ser jo helt koko ut, men hva gjør man ikke for å få i de små litt mat hehe;) Da roer hun seg som regel ned, og tar puppen til slutt, og drikker gjerne leeenge, for hun er jo egentlig knallsulten... Ellers pleide det også å funke å gi flaska på stellebordet eller vippestolen når eldstejenta var på sitt verste- egentlig alle andre steder enn i mammas armer, dessverre
Ella S Skrevet 22. februar 2011 #10 Skrevet 22. februar 2011 Puppen og lillemor, her er det akkurat samme greia! Fra tuppa ble 3 mnd har ammingen vært mer en kamp enn en kosestund :-/ Bare fekting og kaving med armer og bein, og slenger hodet bakover etter få sugetak. Skulle nesten tro hun har begynt å mislike melka! Ingen tips her i gården heller altså, men det er vel kanskje noe med felles skjebne, felles trøst?
Super-Mish Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2011 Oppdatering: siste døgnet har vi kun brukt smokkstørrelse nr. 2 (som jeg mente å skrive, ikke nr. 1). På armen blir det fremdeles bråk. Men det kan se ut til at det fungerer å legge ham på sofaen ved siden av meg. Da har han mer kontroll og kan gripe flasken med begge hender og dytte den unna, trekke den mot seg, etc. Samtidig synes jeg det er lettere å tolke ansiktsuttrykket hans når jeg ser det rett på (uten at jeg trenger å vri hodet som en ugle), sånn at jeg gir ham pauser FØR han begynner å grine. Det har ihvertfall gått bedre i dag! ... ikke så mye til hjelp for dere som ammer, kanskje, men tenkte det var greit å oppdatere.
Skedsmo(r) Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Ella S: Det du skriver er akkurat sånn jenta vår var rundt 3 mnd alderen. Hun ville ikke ta tak, det var en kamp vær gang hun skulle ha mat og når hun først tok tak, drakk hun i 2-3 min så ville hun ikke mer. Jeg fant ut at utdrivningsfasen var veldig treg hos meg, jeg begynte å håndpumpe til spruten sto og da var det litt bedre en liten periode. Men siden jeg stresset så mye med dette, ble det gradvis mindre melk, så jenta ble aldri skikkelig mett, hun drakk 180 ml mme etter en amming, og detvar da jeg skjønte at dette nytter ikke lenger. Her må vi begynne med mme.Jenta ble en helt annen. Så blid og fornøyd, men ammingen måtte jeg gradehvis vinke farvell til... Så sa hun var 4 mnd og en uke hadde jeg ikke noe mer melk igjen og da ble det helt slutt med ammingen. Jeg syntes det var veldig sårt og trst å ikke amme lenger, men det ble lettere å takle det når man ser at jenta er god og mett og fornøyd. Super-Mish: Prøv å dypp flaske tuten i litt kokt sukkervann. Det er ikke noe varig løsning , men kanskje han får et annet syn og en god opplevelse med flaketuten at han vil ta tak lettere neste gang...? De gangene jenta vår var helt hysterisk og vi ikke klarte å roe henne ned, ble sukkervann redningen. Akkurat som om dette var det viktigste i hele verden for henne, veldig populært for de små , men ikke gi mye av det:) kok opp 1 dl vann til 1 ss sukker. Lykke til til dere begge!
Puppen og lillemor Skrevet 22. februar 2011 #13 Skrevet 22. februar 2011 ja, treg utdrivningsrefleks var en av de tingene ammeveilederen sa kunne være årsaken hos meg.. men her slipper snuppa taket og hyler og skriker (hvis jeg har fått henne til å suge i det hele tatt da..) mens melkespruten står.. så melka kommer, det er helt sikkert!!
Skedsmo(r) Skrevet 22. februar 2011 #14 Skrevet 22. februar 2011 Da kan det hende at hun syns det går for tregt at hun ikke gidde å suge. Eller at det kommer for mye at hun ikke klarer å svelge unna. Hvis det kan være det siste, så prøv å pumpe ut litt melk før du legger henne til, slik at det ikke kommer så mye pga sprenget! Lykke til!
Ella S Skrevet 23. februar 2011 #15 Skrevet 23. februar 2011 Huff, jeg som hadde tenkt å fullamme henne lenge ennå :-/ Skal prøve å eksperimentere litt med utdrivingshastigheten og se om det hjelper - har fått en nesespray fra legen som jeg må bruke for å få i gang utdrivingsrefleksen når jeg pumper eller håndmelker, kanskje det hjelper å bruke denne før amminga også. Eller, som du sier, pumpe ut litt først! Takk for svar, håper vi får det til å fungere igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå