Gjest Skrevet 21. februar 2011 #1 Del Skrevet 21. februar 2011 Gutten min har vært veldig "rar" i det siste. Han er utagerende og misfornøyd, og vi ser veldig lite til den gutten han egentlig er. Han har refluks, melkeintoleranse, kronisk forstoppelse, atopisk eksem og astma, og vi har vært i tvil om adferden har eskalert på grunn av fysiske plager. Dette har vi erfart før. Han har klaget mye over vondt i magen den siste tiden, og i helgen har han hatt veldig myk avføring som lukter veldig vondt. Han går på avføringsmidler, så det er stort sett ganske mykt, men de sa også ifra i barnehagen idag om at han hadde vært sur i magen, da jeg hentet. Nå har han også fått utslett på overkroppen. Mest i nakken og litt nedover på ryggen, men også på brystet. Det ser ut til at det sprer seg ganske raskt. Utslettet består av små, røde, kviseligende prikker. Vi smører ham morgen og kveld hver dag, og han er vanligvis veldig fin i huden, så dette har kommet nå. Grunnen til at jeg spør er fordi han for nøyaktig et år siden hadde et veldig likt sykdomsforløp. Det begynte med veldig hard mage, og utilpasshet før han fikk lignende utslett på hele overkroppen. Etterhvert fikk han også diaré, og ble innlagt på sykehus fordi diaréen skyldtes kraftig obstipasjon. Han var innlagt i to uker og måtte tømmes både nedenfra og ovenfra med sonde. Lurer på om vi skal ta en tur til legen imorgen, men tenkte først å høre om andre har opplevd at utslett kan ha sammenheng med magesmerter/forstoppelse e.l.? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142936840-utslett-sammenheng-med-mageplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå