Gå til innhold

Noen med erfaring med øreverk hos babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jenta mi har øreverk. Tar seg til øret og gråter når jeg trykker forsiktig på det. Fin almenntilstand. Har vært forkjøla.

Noen som vet hva jeg har i vente?

Noen som vet hvor lang tid det tar før det går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsøke å dyppe en bomullsdott i litt lunken olje og putte den forsiktig inn i øret. Det hjelper og det lindrer på smerten.

Vet ikke hvor lang tid det kan ta. Sitter her med ørebetennelse selv. Har hatt det i en uke og var hos legen i dag. Fikk penicillin og en kraftig nesespray.

Men om det vedvarer så burde du nok ta babyen til legen.

Masse god bedring og all min sympati til den lille!:)

Skrevet

Har øreverk på gang her og. Dra til legen/legevakt og få penicillin. Det gikk over på 1 døgn ca her etter vi startet med penicillinen

Skrevet

hvis barnet har vondt når du trykker forran øre inngangen

hyler når den ligger

så er det mest sannsynlig ørebet.

kan og høres ut som forkjølelse øre- trykkforandringer i øret som kommer ved forkjølelse.

hvis barnet har klaget over dette i over 1døgn hadde jeg godt til lege for litt pennisillin :-)

Skrevet

Det er nye rutniner for penicilin mot øreverk. Det er ikke lengre slik at alle leger gir dette, da undersøkelser viser noen klar bedring etter bruk (selvfølgelig hvis crp er høy, eller ved gjentakende betennelser kan det være man trenger antibiotika). Tid er det som skal til. Nesespray, heve hodeenden på sengen og snørrsuger hjelper.

Vi hadde tre runder med ørebetennelse. Gikk til kirooraktor og lillejenta var frisk dagen etter! Hun hadde en låsning som gjorde at snørra rant feil (mot øret).

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...