Tingenes Herre Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Tror jenta mi har øreverk. Tar seg til øret og gråter når jeg trykker forsiktig på det. Fin almenntilstand. Har vært forkjøla. Noen som vet hva jeg har i vente? Noen som vet hvor lang tid det tar før det går over?
Gjest Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Du kan forsøke å dyppe en bomullsdott i litt lunken olje og putte den forsiktig inn i øret. Det hjelper og det lindrer på smerten. Vet ikke hvor lang tid det kan ta. Sitter her med ørebetennelse selv. Har hatt det i en uke og var hos legen i dag. Fikk penicillin og en kraftig nesespray. Men om det vedvarer så burde du nok ta babyen til legen. Masse god bedring og all min sympati til den lille!
skat Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Har øreverk på gang her og. Dra til legen/legevakt og få penicillin. Det gikk over på 1 døgn ca her etter vi startet med penicillinen
Karma! Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 hvis barnet har vondt når du trykker forran øre inngangen hyler når den ligger så er det mest sannsynlig ørebet. kan og høres ut som forkjølelse øre- trykkforandringer i øret som kommer ved forkjølelse. hvis barnet har klaget over dette i over 1døgn hadde jeg godt til lege for litt pennisillin :-)
Mjølkekua Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Det er nye rutniner for penicilin mot øreverk. Det er ikke lengre slik at alle leger gir dette, da undersøkelser viser noen klar bedring etter bruk (selvfølgelig hvis crp er høy, eller ved gjentakende betennelser kan det være man trenger antibiotika). Tid er det som skal til. Nesespray, heve hodeenden på sengen og snørrsuger hjelper. Vi hadde tre runder med ørebetennelse. Gikk til kirooraktor og lillejenta var frisk dagen etter! Hun hadde en låsning som gjorde at snørra rant feil (mot øret). God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå