Gå til innhold

Fant ikke hjertelyd hos fosteret i uke 14+6, er det en grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen grunn til bekymring. Jordmoren min nektet å lete etter hjertelyd før jeg var 16 uker på vei. Det var fordi det var ikke alltid man fant den før det og da ble ofte dem gravide nervøs og redd. (og det stemte iallefall på meg)

Legen prøvde derimot å finne hjertelyden i uke 14-15 og fant den ikke. Men jenta sitter nå her, 2,5 år gammel:)

Spørs hvor tålmodig legen har vært det. Jeg har funnet min hver eneste gang fra uke 9, og på doppleren jeg kjøpte står det at det er garantert at man hører fosterlyd fra uke 12. Men din lege har antakeligvis hatt litt gammelt utstyr, også har han vært litt rask, evnt lett på feil sted. Jeg var hos en jordmor i uke 17 og hun strevde med å finne fosterlyden. Har nok mest med tålmodighet, utstyr og erfaring å gjøre om man finner den eller ikke.

Annonse

Ikke at jeg tror det er noen grunn til bekymring for HI her, men hvrfor er detr sånn forskjell på leger/jordmødre?

Jeg har hørt hjertelyd tidlig i alle svangerskapene. De to siste med UL, så det kan jo ha noe å si.

En annen lege nektet å lete etter fosterlyd når jeg var rundt uke 13, da han mente det var såpass tidlig at det ikke var sjans å høre noe.

I dag var jeg hos en annen lege og han mente at man kan høre fom ca uke 15 og 16, men vi fant ikke og han undersøkte litt til og sa at egentlig var det altfor tidlig.

Det er en enorm forskjell på leger, ja, og informasjonen som vi får utlevert. Hva skal man tro da...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...