Gå til innhold

(Mors) permisjon når far er arb.ledig.. noen som vet??

Anbefalte innlegg

Min samboer ble i dag sagt opp grunnet nedbemanning (har 14. dagers oppsigelsestid).. er selvsagt mulig at han får seg ny jobb, men om det IKKE skulle skje.. hva da?

Jeg har forresten fast jobb.

Vi hadde tenkt at jeg skulle ta permisjonen og han sin fedrekvote siden han var så heldig å få gå hjemme med førstemann.

Har hans arbeidsledighet noe å si for "min" permisjon? Hvordan blir det med foreldrepenger osv om han er arb.ledig og går på dagpenger før permisjonen begynner? Mister han fedrekvote??

Noen som vet??

Om noen har link til hvor dette står på NAV sine sider så setter jeg pris på det også!! (har leita meg litt blind trur jeg, finner det i alle fall ikke).

Sikkert mange som er driiiiitlei NAV spm.. beklager det.. men lurer man så lurer man og her inne er det alltid noen som vet noe!! =)

Takk =)

Fortsetter under...

Du har vanlig rett på permisjon selv om han er arbeidsledig. Dagpenger blir regnet som likt gunnlag som vanlig arbeid når det kommer til permisjon, så han vil også ha rett på permisjon (men grunnlaget for utbetaling blir jo lavere siden han kun får cirka 62% av lønnen i dagpenger).

da jeg snakket med nav om dette,(er i samme situasjon) så sa de at han må ha arbeidet 6 måneder før permisjonen min går ut ellers så blir de ukene far skulle hatt overført til meg,men jeg må selvsagt søke om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...