Gå til innhold

Velling/ grøt i mme flaska

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg leste inne her et stad en dag at vi kunne ta litt grøtpulver i flaska med melk.

Jeg lurer på om det er spesielle tuter på flaskene som skal brukes i.o.m at det blir litt tykker for barnet å suge ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skal ikke ha grøt i mme, det er i alle fall ikke anbefalt. Men det finnes noe som heter velling, som er en mellomting mellom mme og grøt, men finnes mer av det i Sverige enn i Norge. Avent i alle fall vet jeg har egne tuter til flaskene sine som er laga for velling. Vet ikke om noen butikker her som har det, men har sett det i Sverige.

Skrevet

Istedenfor å kjøpe nye flasker så kan du ta en flaske som du lager litt større hull i. Bruk en nål eller lignende og lag hullene større. Da har du en fin vellingflaske.

Har du ikke flasker fra før så får du kjøpt flasker med vellingtut på apoteket - tror jeg?

Skrevet

ps. Altså som Erika sier: Jeg lagde velling, kjøpt i Sverige, eller veldig tynn grøt lagd på grøtpulver og vann.

Skrevet

Jeg leste her inne at en tskje grøt pr 100 ml. mme.

Hvorfor kan en ikke bruke grøt pulver i mme.?

Skrevet

Hei. Nestle sin velling får du kjøpt på REMA1000 her hos oss iallefall.

I perioder der ungen min spiste lite mat (f.eks ved langvarig forkjølelse ol.) så puttet jeg litt grøtpulver i melken. Han har vært litt tynn, så jeg syntes han trengte den næringen når han spiste lite. Etter at jeg fant velling i butikken så har jeg stort sett brukt det. Merket ingen forskjell på gutten om det har vært grøtpulver eller velling i flasken.

Jeg klipte litt større hull i noen av smokkene til bruk til velling.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...