Gå til innhold

Fikk resultatet fra IQ-testen i dag...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

så fint at du har høy IQ, det gleder meg stort å vite at du er smart, og dermed bedre enn flere her inne...

 

Jeg lurer dog på hvorfor noen mennesker er så opptatt av hva en test sier om en? En IQ test måler din evne til problemløsning, evnen til å se sammenhenger og evnen til å tegne abstrakt. Så da er du veldig flink til å skru sammen IKEA møbler ihvertfall. Jeg forventer ikke at du skal ta mitt svar seriøst, for jeg har jo ikke tatt slik IQ test, så jeg kan jo for alt jeg vet, dingle nederst i ragnstigen.

 

 

Nei, jeg får gå og leite frem til pinner, driver å sliter med det å lage ild skjønner du, og etter det skal jeg søren meg lage et hjul, sånn hvis jeg får til! Sliter litt med hvilken form det skal ha... Hmmm, du som er så intelligent, kanskje du kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har høy IQ betyr ikke at man har visdommen til å bruke det til noe fornuftig, HI. Evne til å utnytte iq er noe helt annet og det kan ikke måles med standard iq-tester, HI. Altså er det fullt mulig at mennesker med høy hjernekapasitet sitter og slenger dritt på nett i stedet for å bruke hodet på noe fornuftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere skjønte ikke innlegget engang...

 

Jeg har ikke skrevet én plass at jeg er sååå smart, og vet alt som er verdt å vite..

 

Jeg skrev innlegget fordi det ofte påpekes hvor lav IQ folk her inne har, etter alle innleggene.

Men, nå ser dere jo at selv mennesker med høyere IQ sitter her og skriver innlegg ikke alle ser helt vitsen med.

 

DER!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at mange her inne kan skilte med høy IQ. Se bare hvor sinna folk blir av det. Det er ikke akkurat noe en kan nevne i dagliglivet. Altså er det naturlig at man har behov for å utagere på et nettforum.

 

Jeg tipper at det er på anonymforumet du finner både de smarteste og de dummeste, de i mellom koser seg med å pjattejatte på skravlesiden og andre babyforum. Vi som faller litt på utsiden av normalen blir ikke stimulert nok av å snakke om gardiner, interiør og barnesykdommer. På anonymforum får vi utløp for frustrasjoner og kan droppe alt kosepratet og dullingen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare forklare deg hvordan det kan ha seg at også intelligente mennesker kanskje bruker tiden sin på drittslengig på anonymforumet, siden du virket forundret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det jo forskjell på intelligens og evne til å utnytte den også, slik kaklehøna sier.

Og ikke minst er det forskjell på IQ og praktiske evner. Ta for eksempel meg selv- jeg er en racer på slike oppgaver som Mensa tilbyr, og kan veldig mye teoretisk.

Men spør du meg om å snekre noe, eller strikke en oppskrift, eller noe annet "praktisk", er jeg helt på bærtur. Mens mannen min, som kanskje ikke er noe "mensamedlem" (dog mer enn smart nok.. :)), han kan alt mulig praktisk. Veldig kreativ, kan omtrent bygge et hus fra scratch uten å ha gjort det før, osv.

 

Så kan man jo spørre seg om hva som til syvende og sist er mest nyttig?

 

Hvilke kunnskaper som er mest etterspurt er veldig forskjellig fra kultur til kultur- det er ikke sikkert vi som har passert disse mensatestene ville klart oss så godt ute i jungelen i Amazonas eller alene på en øde øy, for eksempel. Eller vi hadde kanskje endt med mange blå tomler om noen ba oss snekre en terrasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...