Gå til innhold

Hvordan avvikles deres barnehage sommerferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han må være borte 3 uker sammenhengende mellom 1. juni og 31. august.

 

De sender nok skriv for å spør når vi tar ferie, vet ikke når.

 

Helt greit, synes jeg, vi setter pris på fleksibiliteten ift datoene. Har bevisst valgt en barnehage som ikke stenger i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bestemme oss før 1.mai om når barnet skal ha ferie. Barnet må ha minst 3 sammenhengende uker i perioden 15.juni -15 aug.

 

Så fordeler de personal etter hvor mange barn som er tilstedet om sommeren. De slår sammen avdelinger for å spare personal. Dette er en ordning vi trives godt med og som fungerer bra for både oss foreldre og for de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To barnehger samarbeider slik at de har stengt 3 uker hver men ikke samtidig. De som har problemer med å ha barna hjemme når deres barnehage er stengt kan ha barna i den andre barnehagen disse ukene. Noe av personalet bytter også slik at det altid er noen kjente voksne for barna. Alle må ta 3 uker sommerferie men det trenger ikke være samenhengende. De som skal begynne på skolen får ikke gå i barnehagen i august men det er OK at de tar ferien sin da bare de tar 3 uker før sklen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen er åpen hele sommeren, vi må ha minst to uker sammenhengende tror jeg og 3 uker i løpet av sommeren.

 

Barnehagen slår sammen alle avdelinger, barnehagen har flere avdelinger fordelt på 3 forskjellige steder så alle er sammen. Hvor lenge de er sammen er avhengi av hvor mange barn som er der. Er de få i noen uker er de sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hos oss også! Også kan du jo slenge på 2 planleggingsdager også. Da åpner bhg rundt 18. august. Kjempevanskelig!

 

I hvilken by befinner du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen til småen stenger 4 uker i juli.

 

Helt tåpelig løsning spør du meg, er jo ikke alle som klarer å få til sommerferie fra jobb akkurat de samme 4 ukene hvert eneste år.

 

Heldigvis er jeg student nå så blir ikke berørt av ferie-kabalen som de andre foreldrene sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også barnehagen stengt i fire uker, de tre siste i juli og den første i august.

 

De har prøvd noen ganger å holde åpent, er jo ikke alle i personalet heller som ønsker pålagt ferie på en bestemt tid. Men de gangene de har prøvd har det bare vært en liten håndfull unger som har blitt "påmeldt" til å være der de ukene de vanligvis har stengt så da kan de ikke holde åpnet.

 

Det er en mellomstor barnehage med 60 barn fordelt på fire avdelinger, og de kan jo ikke holde åpnet i fire uker med bare 3-5 unger tilstede..

Kunne godt tenkte meg litt bedre fleksibilitet selv, men skjønner godt at det blir sånn, særlig på mindre steder. De fleste av oss foreldre har jo også barn på skole/sfo og må på en eller annen måte få tatt oss fri i juli siden sfo også er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er stengt de siste to ukene i juli. Barna må ha tre uker ferie mmelom juni og sptember, de trenger ikke være sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående barnehage med spesiell ferie åpent: kanskje vi har barn i samme barnehage... Jeg befinner meg også i en liten by i Østfold :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bhg åpen hele sommeren.. er kun stengt offentlige helligdager. barna skal ha min 3 uker ferie i løpet av året men dem trenger ikke å være sammenhengende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...