Frø! Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Var hos jordmor no i veka, 24+2 dager og symfysenmålet mitt ligg 3 cm over den grønne linja! Er det unormalt eller? Jordmora va litt vag i svara sine og sa at ho sku følla da opp neste gang for å sjå om da stabliserte seg t då. Livmora har strekt seg 6 cm siden første måling i veke 20. Blir litt bekymra for om da ligg ein kjempebaby innei her no! Andre som og har høge mål?
LiteNurk Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Vet ikke hva som er vanlig, men jordmora mi sier at noen leger måler alltid litt høyt, og noen alltid litt lavt. Hun kan gjenkjenne på skjemaet fra lege til lege hvordan de måler. Når det er sagt, er jeg i uke 22, og ble nettopp målt til 19 cm, altså en cm over streken. Jordmor tippet ut ifra dette, at jeg ville få en baby på rundt 4 kg.
Frø! Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2011 Ja, har høyrt at det er forskjellig mål ut i frå ken so måle da, men no e da jordmor som har målt begge ganger.. Men igjen så e eg ganske kort i overkroppen, så kanskje det har nåke med da å gjera.. Uff, glede meg til å bli mamma, men vist det komme ut ein 5 kilosklump blir da ein hard start hehe
Trultesmamma Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Hei, stikker innom fra 3 semester. Var på legekontroll i dag og da måtte legen måle mitt mål to ganger fordi det var avvikende fra forrige. Etter en kontroll måling fant hun ut at livmora var høyere på høyre side kontra venstre, men det var kun pga barnet lå mer på¨høyre side. Kan dette være med deg og? ( tenker hvis den det er avvik hvor jordmor/ lege måler) Barnet vokser også i rykk og napp, noen vokser mye med en gang, men begynner og avta på slutten. Det beste er å prøve å slå seg med ro og tenke at minien ikke vokser så mye til neste gang. Du får nokk ikke vite noe endelig før ved de neste kontrollene. Lykke til =)
Frø! Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2011 Får håpa da e nåke sånn, ska t jordmor igjen om 4 uker og då får me sikkert veta koss da blir, satse på at livmora berre har vokst masse no, å so at da roa seg litt:) Lykke til t deg og!
Nicolove Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Jeg hadde nesten 20 cm i uke 20 jeg! (20+3), men magen min ser kjempeliten ut, men livmoren er visst stor? Logisk? Ny måling om 14 dager, spent... Er utenfor det skraverte området i alle fall.. Men så føder de fleste kvinnene i min familie barn på godt over 4kg da, så er ikke umulig at det er tilfelle her heller, pluss at gutter er vel gjerne litt større enn jenter ved fødsel...
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Mitt SF-mål ble målt til å være 18cm(!!) i uke 14 og 15 av både lege og jordmor.Så kan vel slenge meg på bølgen av de som er engstelige for stor baby ved fødsel:S Blir jo spennende å se hva som ligger og breier seg i magen på ordinær ul om 2uker.
Frø! Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2011 Nicolove: Mitt symfysemål va 21,5 i uke 20, så då låg me ganske likt då No e da strekt seg t 27,5 på dei 4 vekene i mellom, håpe du får litt mindre strekking, for da har gjort ilt! hehe
gulda Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Har også litt høyt, så spent på om det er stor baby. Fikk en under gjennomsnittet sist, men lå da ganske på den røde gjennomsnittsstreken på målingene. Er andregangs, så vanlig å være større da, visst. Men blir litt nervøs av å se på kurven, ja.. Men er visst forskjell på hvordan de måler, og har hørt mange med hyt mål som har fått gjennomsnittelige barn. Så vi får vente og se. Ut kommer de uansett.. ;o) Huff..
Nyter permisjonen Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Det er sikkert helt forskjellig fra gravid til gravid men jeg hadde en sm som i følge legen min var altfor høy så hun sendte meg til ul. Jm anslå størrelsen på babyen til ca.4,5 kilo. Det kom til slutt en " liten" krabat på 5,8 kilo- heldigvis stolte jeg på magefølelsen min og insisterte på ks så jeg slapp å føde normalt. Det er mulig det jevner seg etterhvert.lykke til!
SuperMoM <3 Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har hatt høyt symfysemål i alle mine 3svangerskap jeg Første var 4520g,nr.2 var 4770g og nå venter jeg tvillinger
pluss71 Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Jeg vet ikke om det nødvendigvis er noen sammenheng med symfysemålet og størrelse på babyen... med jenten min lå jeg over det grønne normalområdetpå slutten, og hun kom ut og var 3230 gram. Andre gang, med gutten min, lå jeg litt under det røde gjennomsnittet, og han var 4100 gram...!
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 22. februar 2011 #13 Skrevet 22. februar 2011 Shit...5,8KG??Da håper jeg den ene teorien til jm om at jeg egentlig er lenger på vei enn jeg tror,stemmer!!
Astro - 27.07.11 Skrevet 22. februar 2011 #14 Skrevet 22. februar 2011 Kan høres ut som symgysemål har litt å si for størrelsen utifra hva dere skriver her. Mitt mål har vært under streken begge ganger og de har vært 3.8 (gutt) og 2.7 (jente). Skal på UL fredag og er spent på hva de sier om størrelsen. syntes magen har blitt uforskammet stor fort denne gangen.
kula1982 Skrevet 23. februar 2011 #15 Skrevet 23. februar 2011 Jer er i uke 25+3 og målte 30 på sf mål i går, det hadde gått opp 10 cm på 4 uker. Ble derefor henvist til Ul av jordmora, hun ble bekymret og jeg kjempe stresset for om noe er galt. HUn sa det mest sannsynelig kunne være for mye fostervann, men bra hun tok det alvorlig. Jeg gruer meg til morgendagen.
Frø! Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #16 Skrevet 23. februar 2011 Da va mykje! Eg hadde jo vokst 6 cm på 4 uker og jordmora sku følga da opp ved neste kontroll, men 10 cm e jo veldig mykje på 4 veker. Da går heilt sikkert veldig fint, og godt at du får deg ein kontroll! Berre prøv å slapp av å ta da med ro t du har vore på ny ultralyd å sett, stress e ikkje bra for minien vettu:) Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå