Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har gått på p-sprøyte i 3 år,så sluttet jeg 16 april 2009.jeg hadde mensen av å på,var oppi 2 månder med blødning.jeg valgte å vente av med legebesøk siden dette er normalt.når dette da stabeliserte seg,valgte jeg og min samboer og prøve og få barn..og siden har vi prøvd...jeg fikk tips av en veninne om og bynne på wild yam og bidronninggele og jeg kjøpte EL tester og graviditetstester..bynte på dette i januar,og i forrje måned hadde jeg ikke EL??hva kan dette komme av? er det pga p-sprøyta? jeg har flere ganger sport legen om det kan være pga at jeg kansje har skadet noe i de bilulykker/hesteulykker jeg har vært i,men det skulle ikke ha noe og si sier han..men nå har vi prøvd siden i 2009 og jeg er fortvilet.. det er jo også flere meninger på når man skal bynne og bryke bidro og wild yam,hva mener dere? setter utrolig pris på hjelp og alt av tips:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142936179-h%C3%A5per-noen-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

jeg er like gammel som deg, og i samme situasjon men jeg gikk lenge på p piller før jeg 1. januar 2009 sluttet, jeg har testet med eggløsningstester men ser ikke ut som om jeg heller har eggløsning:s... mulig vi tester feil..? på mine tester kommer det bare opp to svaaake streker..:( i pakningsvedlegget står det at man ikke kan "stole" på svake streker, men jeg får aldri to sterke streker... :( jeg har hørt fra ei venninne at det kan ta opp til 3 år før man kan bli gravid etter at man har sluttet på piller, kanskje det er noe sånn med p sprøyte også?

jeg er litt sånn pingle at jeg ikke tør å gå til legen enda for å høre om det er noe galt med meg.. Men burde vell snart manne meg opp å få gjort det..

skal bidro og wild yam hjelpe med å bli gravid?

hei:) vi tester vell etter pakkningsvedlegget,men så er jo spm om vi kan stole 100% på de testene? jeg har jo bare testet i ca 2 månder nå,men ettersom jeg har blitt fortalt så skal både p-piller og p-sprøyte gå ut av kroppen alt fra d har gått et halvt år til 2 år..syns det er mange meninger på d.. jeg får kun en sterk strek når jeg tester,har 1 gang hatt en sterk og en svaaaak,men det er også det:(

jeg var hos gu undersøkelse og da såg alt fint ut,men må vell manne meg opp til og få meg skikkelig undersøkt..dette var jo bare en helt vanlig undersøkelse,men fikk legen til og ta ekstra prøver.. jeg er også litt pinglete,men tror nåkk at en stor del av grunnen er pga at jeg er redd for og få et svar om at jeg ikke kan få barn..

ja,bidro er for og forberede livmor/kroppen til og bli gravid og wild yam for og gjøre det lettere for sædcellene til og befrukte,hvis jeg har forstått rett? men det er noe i den duren:) ei veninne av meg sa at hun hadde fått høre at disse to også fikk syklusen på plass og på sitt normale igjenn,så det kan hende at det er derfor at det tar litt tid..jeg ble litt skeptisk når jeg fikk mensen 6 dager for tidlig i forrje måned og det var da jeg fikk vite at disse to ekstraktene skal hjelpe og stabelisere syklusen..

jeg har tenkt litt nå... kanskje det går bedre om vi prøver å teste fra siste dag vi har mensen og frem til vi har eggløsning, det kan være vi har en helt annen syklus enn normalt:P haha huff, nå følte jeg meg unormal:P haha.. 6 dager for tidlig mens? jeg hadde 7 dager for sein mens og gjett om jeg trodde det var noe galt med meg, når jeg tok to tester og begge var negative.. det var fælt.. jeg får kanskje prøve "bidro" jeg da. og kanskje det forhåpentligvis hjelper.. Det å ikke bli gravid går utover psyken altså...:(

det gjorde jeg,testet fra siste dag med mens,men nei:( hoff,det her er irriterende! hehe,du er absolutt ikke unormal,ingen av oss er det..men vi har bare et problem som ikke er så lett å gå og bære på..man blir jo rådvill! ja jeg kan ikke gå etter tegn,jeg har vært plaget med kvalme i mange år,på morgen å til langt ut på dag og ømme bryst kommer og går..så jeg har mer enn en gang trodd at YES,men nei!! ja du har så rett,det går virkeli på psyken..

Annonse

Hei Jenta87 :)

Jeg holdt også på å teste i det vide og det brede med sånne billige el-tester på nettet.. Fikk det ALDRI til å funke! Etter en stund, og etter å ha vært hos legen, fikk jeg vite at jeg hadde noe som kalles PCOS. For min del betyr det at den "posen" som eggene ligger i er for tykk, så de kommer seg ikke ut for å "hilse" på. Jeg hadde også cyster på livmoren, helt ufarlige, men de ble fjernet, samtidig som de "drillet" eggstokkene for å bli mer villige til å lage barn. Det trodde jeg ikke funka, men så viste det seg at jeg var nå i orden, men x'en var ikke det. Så fort jeg bytta type gikk det 7 mndr og så var lykkeliten på plass :) Regner med å møte arvingen i juli/august :)

Derfor: ikke slit dere ut med tester og greier, stikk til legen og få sjekka ut litt mer, så kanskje dere får beskjed/veiledning om hva dere kan gjøre for å få fortgang i sakene... Prøving i blinde med kjerringråd tror jeg bare kommer til å slite dere ut. Hopp ut i det med beina først og ikke vær redd :)

Ønsker dere masse lykke til, og unner dere å få spire i magen så fort som mulig <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...