Gå til innhold

Er det for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fylte 42 år for noen måneder siden, og ønsker meg veldig et barn til. Har to barn fra før på 4 og 2 år, men det "mangler" på en måte noe - har alltid ønsket meg 3 barn :-) Og denne følelsen klarer jeg ikke helt å legge bort, selv om jeg vet at jeg er utrolig heldig som har fått to barn i såpass høy alder.

Jeg tok ut hormonspiral sist sommer, og vi har prøvd siden. men det skjer ingenting, og nå har jeg hatt en runde med Pergotime - også uten resultat. De to første spirene satt på første forsøk, i tillegg hadde jeg en SA innimellom, så jeg blir tydeligvis lett gravid. men ikke nå! Fikk mensen to uker etter at jeg tok ut spiralen, og hatt den regelmessig etterpå. Men mensen er ikke helt "lik seg" - syns jeg blør bittelitt mindre, og syklusene har blitt kortere. Før var det 28 dager på klokka, nå er det ofte 23-25 dager. Kan dette skyldes spiralen, eller er det rett og slett overgangsalderen som har innhentet meg? Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kortere menssykluser er ofte et tegn på at overgangsalderen er i emning, men du kan bli gravid for det. Jeg har de siste årene hatt kortere og kortere menssyklus, fra over 30 dg til 23-26, men ble gravid for 2 år siden likevel, i en alder av 44. Skulle gjerne hatt en til, men vet det blir vanskelig. I flg gynekologen min er det kvaliteten på eggene som er problemet, ikke nødvendigvis syklusen.

Skrevet

Hei, takk for svar :-) Lurer på en ting når syklusene blir kortere - når er eggløsningen? Ifølge en gynekolog er det 14 dager etter første mensdag - det er bare dagene etterpå som blir færre, men har hørt fra andre at det kan være før.. Før var det jo alltid 14 dager før første mensdag. Uff...forvirra.. Tror jeg må begynne å teste EL...

Skrevet

Jeg er selv 35, blir 36 om noen mnd. Jeg har to barn, 12 og 14 år, fra tidligere ekteskap.

Jeg fant min nye mann for 4 år siden og har aldri brukt prevensjon men tenkte ikke så mye på det før vi virkelig for 2 år siden ønsket oss et felles barn. Han har ingen barn, og jeg har hatt lenge lyst på nr 3. Men det viser seg å være en utfordring å få et felles barn. Han har akkurat blitt 40 år.

Jeg har uregelmessig mens så det er ikke lett å planlegge noen ting.

Har gått på 3 pergo-kurer hvorav to er doble. Ble gravid på siste kur men mistet da kroppen min var 13 uker mens fosteret hadde gått til grunne allerede i uke 8-9 :(

Året før var jeg også gravid uten å vite noe. Skulle bare sjekke meg siden jeg var så trøtt og de fant ut at jeg var gravid. Jeg hadde gleden i nøyaktig 4 dager før jeg fikk akutte smerter og en liten blødning. Mistet fosteret i uke 9.

Håper ikke det er forsent for oss.

Lykke til Octobaby m sept.frø :))

Skrevet

Dette med at EL er 14 dg etter 1. mensdag stemmer ikke med mindre du har 28 dg syklus. Det er sånn at tid fra EL til mens alltid er fra 12-16 dg. Denne tiden varierer ikke med mindre du har korte lutealfaser. Tiden fra 1. mensdag til EL kan variere veldig.

Jeg har vanligvis EL rundt dag 9-11 med en lutealfase på 12-14 dager. Om du har kort lutealfase, rekker ikke egget å feste seg. For å finne EL, kan du tempe eller følge med på sekretet fra skjeden. Jeg får alltid mer utflod når EL nærmer seg og da bruker jeg med EL-test.

Mens kommer alltid 12-14 dg etter EL, men EL etter 1. mensdag kan variere veldig.

Hilsen Anon 17:08 21.02.2011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...