Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det stemmer det som man ofte leser om at morgenkvalme gir jente og kvalme andre tider på døgnet tyder på gutt? Sikkert variasjoner her men.. Selv var jeg ekstremt kvalm med førstemann, fra uke 3 til 16, gutt. Ikke morgenkvalme, men stort sett resten av døgnet. Denne gangen er jeg mer uggen enn kvalm, uke 10 nå. Fortsatt ikke om morgenen, men utover dagen og kvelden. Tyder dette på gutt igjen? Alt føles liksom annerledes denne gangen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142936084-ang-kvalme-og-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tror ikke jeg på sånt som det der da, men forrige graviditet var jeg mye kvalm og kastet opp litt. Kan dog ikke si at det bare var morgenen, det var når som helst. Og jeg fikk en jente.

Denne gangen har jeg ikke värt like kvalm som sist. Bare kastet opp en gang. Men det har også värt igjennom hele dagen, ikke spesielt om morgenen. Og nå venter jeg en gutt.

Som sagt jeg tror ikke på slikt...

Jeghar fått to gutter tidligere, og var ikke kvalm en eneste dag. Nå her jeg vært kvalm siden dag 1, har akkurat begynt på uke 18 og er fortsatt kvalm. Vet ikke hva det er ennå, men det blir spennede.

Jeg har hørt og lest i en annen tråd her inne det med kvalm, ikke kvalm høyere eller lavere hjertefrekevens vs gutt, jente.

Etter dette fikk jeg inntrykk av at jo kvalmere man er og raskere hjerterytme indikerte jente og motsatt dersom gutt. Men det var i denne tråden unntak og det vil det nok være.

Selv tror jeg litt på det:-)

Annonse

Stemmer på meg, at man er mer kvalm med jente. Har en jente og en gutt fra før, venter nå jente igjen. Med første jente var eg kvalm og kasta opp fra uke 7-14, med gutten var eg jo og kvalm i samme periode, men kasta så og si ikkje opp i det heile tatt. Nå med jente igjen hadde eg spysjuka fra uke 7-14. Kasta opp heile døgnet og var ufattelig kvalm. Men er jo heldigvis verdt d :)

Jeg har jente fra før, da var jeg ikke dårlig en eneste dag og formen var super, nå venter jeg gutt og har vært kvalm og kastet opp fra dag 1 og ga seg ikke før rundt uke 18. Hjertefrekvens er også høyere denne gangen så på meg stemmer det iallefall ikke :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...