Gå til innhold

Trenger oppskrift på en nydelig gryterett som virkelig imponerer gjestene med en fantastisk smak!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kyllinggryte

 

Mariner fersk oppskåret kyllingfilè i kikkoman blandet med gastromat krydder i 1 time, stek bitene og hell over matfløte, cremfresh. Hell dette i en gryte og sett til sides, fres charlottløk, stek champinjong, skjær opp paprika, ellers kan man bruke det man foretrekker av grønnsaker, feks aspargesbønner, mais osv

Ha i gryten og gi et oppkok, spe ut gryta med venn til en ønsket konsistens, smak så til med salt, pepper og eventuelt krydder som passer til kylling som provancekrydder. Ofte trengs det ikke pga marinaden som er salt og nok smak i fra før.

serveres med ris, salat og gjerne et godt brød.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god vilt gryte :

 

Vilt kjøtt feks : Reinstyr, elg ol .

Løk

Sopp

 

Rømme

Fløte

Brunost

Friske urter feks Timian

Einebær

Laurblad

 

Brun kjøttet med salt og pepper i en jerngryte ,tillsett løk la dette surre til løken er blank ,hell oppi vann og la det koke opp.

Tilsett sopp, fløte,rømme, brunost ,urter,einebær og laurblad .

 

La dette kose seg mens du lager hjemmelagd potetmos og koker gulrøtter og rosenkål (evt andre grønnsaker du liker )

 

Serveres med hjemmelagd potetmos , grønnsaker , rørt tyttebær og rips gele .

 

Sammen med en god rødvin .

 

Et annet tips er en deilig rødvinsgryte med oksekjøtt .Finnes mange bra oppskrifter på nett .:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ordentlig gode gryterettsoppskrifter, men da må jeg nesten få vite hva slags kjøtt du har planer om å bruke i gryten din for at jeg skal kunne hjelpe deg.... Den beste jeg har er med oksebog, hvis du skal bruke det.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...