Gå til innhold

endometriose og siste inseminasjonsforsøk

Anbefalte innlegg

Hjelp!!

Jeg er endelig tilbake.... var aktiv her for ett år siden, kanskje noen husker meg?

I løpet av siste året har jeg fått diagnose endometriose, og skal ha et siste inseminasjonsforsøk (forsøk 4) kommende uke.

Det er innmari spennende, og vi håper inderlig vi slipper prøverør...

Fortsetter under...

hm, glemte å si at jeg ble operert for dette i januar, og fikk tre mnd på å gjøre et inseminasjonsforsøk. Funker det ikke nå er det prøverør...

Vi håper virkelig at det går bra denne gang, med tre mislykkede forsøk tidligere... vet at det sikkert ikke er mye i forhold til hvor mye andre har prøvd.

Noen tips i forhold til å øke sjansene for å bli gravid med endometriose?

takk for oppmuntring! er du operert for det? hvor lang tid tok det før du ble gravid?

vi har fått masse god hjelp underveis, har en strålende gynekolog som har stått på for effektivitet i utredningen min. tok seks mnd før cysten var fjernet fra vi starta...

Så bra dere får så god hjelp!

Jeg husker jeg hadde store smerter og blødninger på en periode på 2mnd, ingen tok meg seriøst så jeg ble så frustrert. Til slutt dro ejg til sykehuset og gråt å nektet å rikke meg før jeg fikk hjelp! Ul ble tatt ingen så noe galt.

Jeg sto på mitt. Så tok de kikhullsoperasjon og da fant de 3 cyster de fjernet og endometriose.

Jeg husker ejg var så lettet for at det var noe galt og at jeg endelig ble trodd. Helt til legen sa min ene eggstokk ikke fungerer og at sjangsen for at jeg vil kunne bli gravid er minimal. Jeg ble helt ødelagt husker jeg..

Etter noen mnd sluttet jeg på p-pillen og da ble jeg gravid ca en mnd etter pilleslutt!

SÅ det ER håp! Jeg hadde alle odds mot meg sa leger og gynekologer, men nå er jeg gravid med termin om en uke.

Så hos meg gikk det raskt, og jeg var veldig heldig. Legen sier fremdeles til meg at dette trolig er det eneste barnet jeg får. Så dette er en mirakel baby! Men jeg tror ikke helt på det legene sier, for i følge de skulle jeg ikke blitt grvid i det hele tatt!

Så du blir nok gravid, slapp av, det gjorde jeg og da er det lettere for kroppen å bli gravid. Ta det med ro og ikke mist troen! jeg tror dere klarer det!

stor klem!

åååå nå ble jeg glad, mest på dine vegne!! et lite under er det jo :-))))

ja, vi står på, men veien er lang.... mulig prøverør snart, hvordan gjorde dere det? om jeg kan spørre? vi to lesbiske og har brukt inseminasjon til nå...

nå venter vi bare på positiv eggløsningstest. jeg er hormonell og enda verre enn før, mye verre smerter ved el og mens enn før operasjonen, skikkelige humørsvingninger.

vi har brukt clearblue fertilitetsmonitor og testet med, er i dag tredje dag på middels høy. Pleier alltid å være en dag med middels før det gir positivt utslag... redd det ikke blir noe el denne syklusen.. :-S

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...