Gå til innhold

Nok et symptominnlegg... Fryseforsøk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har blitt gravide på fryseforsøk, hvor raskt etter innsetting har dere begynt å kjenne at det skjer noe? Kjenner man kanskje litt stikking og "stølhet" i magen uansett i dagene etter? Kan liksom ikke huske å ha tatt situps i det siste ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok... dere som ikke har blitt gravide, har dere kjent noe de første dagene etter innsetting?

Tiden går fryktelig seint like etter innsetting, så blir jo gående å kjenne etter, men jeg føler jeg er litt mer "øm" i magen enn vanlig... Jeg vet jo at det er mye man kan innbille seg i en slik periode, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer.

Det er jo ikke store inngrepet når det kun er innsetting så man skulle ikke tro at man kjente noe på grunn av det, men samtidig trodde jeg det var alt for tidlig å kjenne at det skjedde noe allerede etter et par dager. Embryoet fester seg vel ikke før det har gått noen dager, selv om det allerede er et par dager gammelt når det blir satt inn?

Skrevet

Jeg har ha vært gravid 2 ganger før med en SA og Exu. Har deretter hatt tre kjemiske graviditeter.

Hadde mitt første fryseforsøk for 3 uker siden. Ingen fersk forsøk pga. overstimluering,

Jeg har aldri før hatt så mange symptomer som denne gang. Jeg var øm i magen, oppblåst, stikkinger, korsryggsmerter, hodepine og småkvalm. Jeg var med andre ord overbevist om at jeg var gravid.

Jeg var dessverre ikke gravid selvom jeg følte at jeg som aldri før hadde alle symptomene. Helt ærlig var det et sjokk siden jeg kjente det så innmari godt denne gang og jeg har noen runder tidligere å referere til.

Skjønner nå at progesterom preparatet utrogestan satte i gang alle symptomer, samt en dose med et sterkt ønske om at det skulle gå ;-(

Nå er det bare å gjøre seg klart til neste innsett...puhh.. tøft ja!

Skikkelig nedtur å teste negativ og jeg unner ingen den følelse.

Dette var nok ikke svaret du håpet på.

Fokuser på å ta vare på deg selv og ikke gjør som meg som konstant var på symptomjakten...

Ønsker deg lykke til med forsøket:-)

Skrevet

Takk for svaret amusica. Ekstra kjipt å få negativ test når man har vært så sikker! Men hva skal man gjøre.. Vi må jo bare håpe, og når symptomene er så sterke er det lett å bli lurt.

Jeg har heldigvis fått fryseforsøk i naturlig syklus, så jeg slipper å ta hormoner denne gangen. Det er derfor også at jeg ble så usikker på hva disse stikningene og ømheten i magen er for noe. Jeg vet jo innerst inne at det er alt for tidlig å kjenne noe, men så lurer jeg på hvorfor jeg kjenner noe likevel.

Enig med deg, sikkert ikke lurt å være konstant på symptomjakt, så jeg skal prøve å la være. Men det er jammen ikke lett!

Er det andre som vil dele erfaringer? Noen som har hatt frys i naturlig forsøk også?

Takk for lykkeønskninger, amusica! Jeg skal prøve å ta vare på meg selv og finne andre ting å tenke på i ventetiden. Håper virkelig at det går bedre på ditt neste forsøk!

Skrevet

Hei;)

Jeg hadde så og si ingen symptomer fram til 10 dag etter innsett, da begynte jeg og få ømme bryster og noe stikking i magen. Var likeveld blitt gravid. Uke 4 og 5 har jeg kjent en del på kvalme, smerter i korsryggen... Hodepine og murringer i magen. Stort sett samme symptomer som jeg har under menstrasjon. Hadde fryseforsøket i natulig syklus. På fersk forsøket hadde jeg alle symptomer man kunne tenke seg. Men også noen små blødninger på dag 4 mener jeg. Var likeveld sikker på at jeg var gravid. Men der tok jeg desverre feil. Var nok medisinene som skapte alle symptomene. Så jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i det. For min del tror jeg ikke det var meningen jeg skulle bli gravid før nå. Derfor satt det seg på dette forsøket. Har vært på tidlig ultralyd i dag og sett det herlige lille nurket med ett bankene hjerte. Ikke mer enn 8-9 mm stort;)

Uansett lykke til!! Sender masse babystøv

Skrevet

Hei;)

Jeg hadde så og si ingen symptomer fram til 10 dag etter innsett, da begynte jeg og få ømme bryster og noe stikking i magen. Var likeveld blitt gravid. Uke 4 og 5 har jeg kjent en del på kvalme, smerter i korsryggen... Hodepine og murringer i magen. Stort sett samme symptomer som jeg har under menstrasjon. Hadde fryseforsøket i natulig syklus. På fersk forsøket hadde jeg alle symptomer man kunne tenke seg. Men også noen små blødninger på dag 4 mener jeg. Var likeveld sikker på at jeg var gravid. Men der tok jeg desverre feil. Var nok medisinene som skapte alle symptomene. Så jeg tror ikke du skal henge deg for mye opp i det. For min del tror jeg ikke det var meningen jeg skulle bli gravid før nå. Derfor satt det seg på dette forsøket. Har vært på tidlig ultralyd i dag og sett det herlige lille nurket med ett bankene hjerte. Ikke mer enn 8-9 mm stort;)

Uansett lykke til!! Sender masse babystøv

Skrevet

Familiedrømmen, gratulerer så mye med fine UL-resultater idag! HVor langt er du på vei nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...