Rosa J10 Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 I det siste har vi måttet jobbe så hardt for at lillemor skal sove to ganger pr dag, så vi har bestemt oss for å prøve med kun én pr dag. I og med at hun kun er 10 mnd synes jeg kanskje hun burde hatt to, men det er så slitsomt når vi nesten må tvinge henne til å roe seg ned og sovne. Ikke er hun noe særlig sur og grinete heller! Dermed sover hun nå fra ca 11 - 11.30 - så lenge hun vil. Det er gjerne mellom 12 - 15 vi har funnet på aktiviteter med andre barn, men nå går jo ikke dette. Hvordan gjør dere andre det da? Blir det mer "hjemmesitting" når ungene sover midt på dagen? Er jo liksom ingen vits i å dra noe sted før den første luren, for da er hun ganske trøtt. Stadig nye rutiner med disse små!
~~ElleMelle~~ Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Sønnen min sov kun en gang på dagtid og da ca èn time fra han var rundt et år.
kakkabette mai10+april12 Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Jenta vår er 9,5 mnd, og vi har mer eller mindre gitt opp lur nr 2... Hun er ikke så veldig interessert i å sove på ettermiddagen lenger, så det har blitt mye styr ut av ingenting... Blir heller ikke grinete på ettermiddagen/ kvelden av å sove så lite, men sovner som regel veldig kjapt etter kveldstellet/pupp i 19-tida. Hun sover ca 12 timer om natta og rundt 1,5t fra 11-tida - hvis hun sover over 40 minutter'n. Men våkner hun etter 40 min, må det bli en lur til.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Vi gikk også ned til bare en blund om dagen da eldste var 10 mnd gammel- det funka kjempefint- hun sov da 2-3 timer midt på dagen, og ble flinkere til å sove på kvelden igjen også=)
hjerterom Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Jenta vår på 10 mnd sover kun en gang om dagen, mellom 30 og 90 min. Dette har hun gjort siden hun var ca 6 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå