Gå til innhold

hvordan er konsistensen på avføringen til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

beklager direkte spm, men jeg er litt i tenkeboksen hva angår Bo om dagen. Han har så vanvittig ofte løs mage, men ingen andre helseplager, så lurer litt på om det skyldes umoden tarm, småbarnsdiare eller allergier (tviler på det siste).

Hvordan er ståa hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske hard vanligvis (men ikke helt som voksenbæsj, en mellomting). Her sliter hun ofte med hard mage, så vi prøver så godt vi kan å fyre på med sviskemos, druer og ekstra væske..

Skrevet

Ikke riktig 2 år ennå, men blir det i mars. Her har han alltid hatt ganske løs avføring. Er no' drit ;-) Bedre enn andre veien da, synes jeg. I alle fall for han! Druer og slikt gjør jo virkelig vei i vellinga :-P Er i toppform og spiser som en hest. Tar det dermed med knakende ro!

• 2 uker senere...
Skrevet

Gutten vår på 3år og 5mnd har ikke helt hard bæsj, men litt sånn kremete, om dere skjønner, hehehe... Det er liksom sånn at vi må vaske med våtservietter etter han har bæsja på do, for det er en del bæsj klistra til rumpeballene...

Gjest yrild
Skrevet

Da er vi to madammen.

Lillemann har helt annen avføring enn andre barn rundt oss... den er syrligere, mer kornete og løsere. Vi tror muligens at han reagerer på melk, men i.o.m. at han ikke har noen andre symptomer lar vi det ligge til han er rundt tre i.o.m. at legen hans sa at man får klarere testresultater rundt 3 år enn rundt 2.

Han vokser, spiser og har ingen andre symptomer.

Skrevet

Poden har stort sett ganske blaut bæsj. Den varierer fra relativt fast, til det jeg vil karaktiersere som vann med ufordøyde matrester (drueskall og slikt) *he he he*. Har fortsatt ikke klart å identifisere hva han spiser når avføringen er fin, og for å være ærlig: Jeg tenker at så lenge han er frisk og i farta, så spiller det ingen rolle!

Skrevet

Koselig tråd, hehe..

Ofte ganske løs mage her også, eller som ei over sier- "kremete". Og fargen er alt fra sennepsgul til mørkebrun...Har også tenkt på samme som deg, ts, tenkte å spørre på toårs kontrollen til uka...

Men han er jo ellers i fin form, spiste lite en periode på etpar mnd, i vinter, men spiser nå veldig godt igjen.. Var noen ganger med enda bløtere avføring i den tiden han spiste lite, så var litt bekymret, men... ?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Vi har en gutt som hele livet har hatt ganske løs avføring. I perioder er den ganske bra, og det er perioder hvor han spiser lite frukt og fiber. Tror derfor det er småbarnsdiare, altså at han reagerer på frukt og fiber. Det er mye av dette både hjemme og i barnehagen.

Pappaen har melkeintoleranse, så det kunne være det, men vi har forsøkt laktosefri melk og det blir ikke bedre. Han er en blid gutt som spiser og legger bra på seg, så vi tar det foreløpig med ro.

Vi har snakket om dette med helsesøster, og hun mente at så lenge han ikke virket plaget, så skulle vi ha en avventende holdning. Hvis det ble verre, eller vekten stagnerer tar vi det opp på nytt.

• 2 uker senere...
Skrevet

vi fikk påvist melkeinntoleranse ved 1 års alder. vi gikk over fra amming til mme ved 6-7 måneders alderen, sammtidig som de første tenna kom. da gikk også avføringen over fra å ha vært ganske fast en stund til å bli konstant løs. om det skyltes tenner eller melk vet jeg ikke. vi fikk da som sakt påvist intoleranse, men selv om han ikke får melk nå lenger, og ikke noe som inneholder det heller, og avføringen fortsatt er like dan, så vet da søren! Han er nå 1,5 år. det er flere barn som har løs mange fram til alle tenner har kommet har jeg hørt.

her er heller ingen andre plager. sunn og frisk gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...