Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så du går på aap.

Kan du fortelle litt rundt det. Har du vært sykm. i fht jobben din de siste ukene/mnd? Hva skjer når du er i permisjon og skal TILBAKE igjen i arbeidet? Må arb.giver ut med nye 16 dager? Man blir jo "friskmeldt" når man har permisjon... ? Eller...?

Arg. Er nesten i samme situasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

regner med det var meg du mente ;)

Ble sykemeldt for ett par år siden og gikk over på aap i mars i fjor (opprinnelig innvilget Tidsbegrenset Uføre) så jeg har et vedtak som varer til 31.12.2011. Når jeg går i permisjon skjer egentlig ingen endringer for mitt vedkommende, annet enn at jeg går over på foreldrepenger da ;)

Usikker på hva som skjer i forhold til arbeid etter endt permisjon, men jeg er ikke i noe arbeidsforhold da, etter 1år sykemeldt og ett drøyt år på aap så er mitt ekstra år med permisjon (pga sykdom) gått ut og arbeidsgiver benyttet seg derfor av retten til å si meg opp, sånn er loven. Greit nok, men man blir ikke nødvendigvis friskmeldt selvom man er i permisjon.. i mitt tilfelle er det ikke snakk om det hvertfall ;)

Det er håpløst lite lett tilgjengelig info om dette på nettet, og ikke alltid at man føler for å kontakte nav for alt man lurer på, men jeg har prøvd å sette meg inn i dette ;)

Ble du klokere av mitt svar? hvis ikke spør videre ;)

Skrevet

ja, det var deg jeg mente;) (sorry skirveLeif i overskriften ;))

Ble litt klokere ja.

Har vært i kontakt med NAV, og de sier at jeg automatisk blir friskmeldt når jeg skal over i foreldrepermisjon. Så da må jeg på eget initiativ leite etter annet arbeid i min permisjonstid. Noe som ike er enkelt når man har en utdannelse ifht det man jobber med.

Jeg veit liksom ikke helt om jeg skal satse på å få sykmelding fra 1.dag etter permisjonen, slik at jeg ikke kommer tilbake på den arb.plassen, for så at NAV hjelper meg videre.

Hadde det vært opp til meg, kunne jeg blitt satt igang med noe slags utredning (eller oppfølging) allerede NÅ. For jeg har ike termin før til sommern. Men jeg blir ikke prioritert pga graviditet (noe jeg KAN forstå).

Kjipt at du har fått sparken forresten.... :( :(

Må høre med legen min im hva keg skal gjøre kanskje. Eller ringe NAV igjeeeeen for å høre hva jeg skal eller burde gjøre. Selv om de allerede har gitt med et svar..

Skrevet

Jeg snakket med nav forvaltning i drammen, lei av alle saksbehandlere som "antar", de var ganske klare i talen, så nei du bli ikke automatisk friskmeldt ;)

Det er ikke lett å finne jobb hverken nå frem mot fødsel eller i permisjonstiden, og det er leit å høre at de ikke prioriterer deg, slik var det også før, men trodde de sto på litt mer for folk som ville nå om dagen ;)

Kjipt å få sparken ja, men valgte jo selv å ikke søke videre permisjon, så det er jo egentlig min egen skyld, hehe, men litt rart allikevel..

Ta en prat med legen din, han vet minst like mye som nav, og er du usikker så tar du kontakt med forvaltnings avdelingen der du hører til (det er de som foretar utbetalinger og har siste ord i en del vedtak for nav). Hyggelige mennesker..

Lykke til.. og ikke stress, kanskje det dukker opp noe interessant iløpet av våren ;)

Skrevet

ok :) Takk for svar :) Jeg stresser litttt, det må jeg innrømme. Alt er så usikkert. Men men. Får ta fødselen først ;) Sååå bekymringer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...