Gå til innhold

Stygt å kose seg over overtidsgravid?

Anbefalte innlegg

Nei, det er sikkert ikke pent. Men historien er denne: Jeg gikk selv nesten 2 uker over med min baby.

Har et litt perifert vennepar som skal ha barn, de har helt siden to måneder før termin sagt at "Nå kommer ungen hvert øyeblikk". Hun har nemlig hatt så mye vondt. Når jeg snakket med den vordende far seks uker før termin fortalte jeg ham at det er ganske vanlig å ha litt vondt mot slutten, men at det ikke trenger å bety at det er fødsel rett rundt hjørnet. Jeg hadde også mye vondt og alikevel gikk jeg altså godt på overtid. Jeg var på ingen måte belærende, bare fortalte hvordan det var da vi fikk vår baby. Da ble han snurt og sa at det ikke var noe vits i å sammenligne for de bare VISSTE at hun ikke kom til å gå helt til termin. Sånn var det bare! Kan være verdt å nevne at ingen av dem har barn fra før. "Ok, lykke til og hils hjem" sa jeg, siden har vi ikke snakket med noen av dem.

Nå ser jeg på facebook at de begynner å bli litt utålmodige, nesten en uke på overtid.

Jeg skal selvfølgelig ikke kommentere med "hva var det jeg sa", men jeg kan ikke stå imot å kose meg bittelittegranne.

Flere som ville kost seg eller er jeg bare ond?

Fortsetter under...

Hehe, ja det gjør jeg jo. Bortsett fra at jeg deler det med dere. Med frykt for at den vordende mor leser her inne. Men da kan jeg jo trøste meg med at det sikkert er en del andre venner av dem som flirer litt også.

HI

Annonse

I slike omstendigheter er det lov å være litt ond og "gosse" seg... De fleste vet vel at overtid er vanlig for førstegangsgravide, og at terminen er +-2 uker for faktisk dato! Greit å være utolmodig og krysse fingrene for at man føder litt før eller på terminen. Men å si 2 mnd før termin at "nå kommer ungen hvert øyeblikk" er vel overdrevent, hvem vil føde 2 mnd for tidlig da? Det er jo ikke bra..

Hadde nok kosa meg litt selv jeg, og jeg VET hvor ille det er å være utolmodig en stund før termin...

Lov å kose seg i det stille.

Jeg gikk 1 uke overtid og hadde fæl fødsel. Har en kollega/venninne som var gravid for første gang og sa til meg rett før hun gikk i permisjon :" jeg har bestilt henne 2 uker før tiden, for jeg er så utålmodig av meg". Hun var dønn sikker på at hun ville føde før termin.

Gjett hvem som ble satt i gang etter 2 uker overtid???

Må innrømme at jeg tillott meg å si at tålmodighet er godt å ha når man har barn i gratulasjons-sms.

:-)

Synes du er ond jeg. Stakkars henne om hun har vondt.

Gikk 16 dager på overtid med min førstefødte og vi holdt på å dø begge to. Så unner ingen å ha det slik. Hva hjelper det meg å kose meg over at andre har det vondt??? Gjør det ikke noe bedre for meg det jeg opplevde.

Er heller skjebn egla for at det er mye fokus på overtid nå, og at de setter igang tidligere slik at folk slipper å gå på overtid.

Hadde kost meg jeg også (og jeg gikk to uker over med to av mine) i en sådan situasjon. Men ellers, til de normale ydmyke folkene, så har jeg mye medlidenhet når terminen kommer og går.

Vet jeg hadde noen misunnelige venninner når jeg fødte tredjemann ukomplisert og kjapt to uker før termin. Men det synes jeg var fortjent for min del mtp tidligere fødsler! ;)

Annonse

Jeg kosa meg verre da ei bekjent gikk over termindato. Hun reklamerte på facebook hver dag over hvor lei hun var allerede 2 mnd før og pakket i seg alle mulige slags ting for å prøve å sette i gang noe. 2 mnd før altså!!

Jeg sa at hun burde bare slappe av med det der. Hun endte med å få maserier i en mnd og gikk over dato men en uke.

HAHA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...