tingeling78 Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Synes lillegutt er veldig småspist. Ikke spesielt interessert i grøt og frukt og nå vil han ikke ha mye melk heller. Synes jeg må amme så ofte. Han kaster rundt med hodet og ler når han skal ta puppen også blir han selvsagt fort sulten igjen. Når han får grøt eller frukt så blåser han det utover eller trer begge hender i munnen. Nekter å ta flaske. Vil fortsatt ha mat 2 ganger om natten. På dagen vil han sove en halv time i 10 tiden, så sover han i 12 tiden og av og til en dupp i 16 tiden. Hvordan ser dagen deres ut?
erika06 Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Hvordan har ammingen gått til nå? Øker vekten hans normalt? Min lille kar spiste greit han, men mine barn er av den storspiste typen da. Har du prøvd å lage mat selv? Koke brokkoli eller gulrot å mose og så gi? Noen barn foretrekker hjemmelaga. Eller prøv middagsglass, finnes en del både for 4mnd og 6mnd som er fine å gi. Barna trenger ikke grøten absolutt, finnes masse andre alternativer. Noe annet du kan lese litt om er BLW, det går ut på å gi maten i biter, så barna får gnage litt på det selv. Min kar sov tre runder på dagen omtrent som din, bare litt lengre dupper, skikkelig sovebaby.
Lille persille* Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Jenta mi spiser to grøtmåltider på dagen ca kl 10 og 17.30. Varierer hvor mye hun spiser så vi ammer en god del enda, også på natta ja. 2-3 ganger. Litt usikker på om hun egentlig er sulten eller våkner av gammel vane, men hun spiser en del da. På dagen er ikke puppen så interessant lengre. Virker som det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig, hehe. hun er ikke så gira på grønsaker som jeg har prøvd å gi henne. Heller ikke fruktmos, kon svisker i grøten er ok. Tenkte å kanskje prøve middag på glass snart, men stresser ikke med det. Når det gjelder soving så sover hun en halvtime i 9-tiden og en litt lengre lur kl 12, men kun hvis vi er ute å triller. Sover hun inne så er det bare halvtimesdupp da også. Siste lur er klokka 15 ca og da også bare en halvtime. Kveld kl 18-18.30. Hun er akkurat 6 mnd.
Lille persille* Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 BTW, Har du prøvd tutkopp? Vi bruker avent sin og er veldig fornøyd. Hun drikker litt vann av den. (Vil heller ikke ha flaske så vi går rett over på kopp).
Steget Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Datteren min er 6, 5 måneder nå og hun sover nå stort sett to ganger om dagen. Første gangen rundt 11 og andre gangen i 2-3-tida. Hun sover sjelden mer enn en time om gangen. Hun sovner som en stein rett etter halv sju og sover i 12-13 timer. Nå i det siste har hun heller ikke våknet i løpet av natta, så ja, jeg er heldig for tida! Når det gjelder mat spiser hun grøt to ganger om dagen (lunsj og kvelds). Hun får tre flasker (frokost, middag og rett før sengetid). Mengden melk varierer veldig, fra 30-200 ml) Jeg slet med å få henne interessert i middagsmat og grønnsaker. Hun brakk seg bare og spyttet ut igjen. Men jeg ga meg ikke og nå spiser hun alt! Så du må nok bare prøve videre, kanskje han ikke er noen grøt-type, men at annen mat er mer interessant. Vi har et sånn nett som hun kan suge og tygge på frukt og grønnsaker igjennom. Det er genialt! Der gir vi henne alt mulig og hun elsker det. Så det anbefales!
tingeling78 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2011 Har nok en sær liten gutt. Han legger på seg lite, men helsestasjonen mente likevel det er ok. Han vil ikke gape uansett hva jeg prøver, grønnsaker, glass, frukt, grøt... han stikker bare ut tunga også kniper han igjen munnen. Bruker ca en halv time 2 ganger om dagen og prøver oss på mat. Ca 5 skjeer på dagen og en halv porsjon grøt om kvelden. Prøvde avent kopp i går og den likte han. Har prøvd 3 ulike smokker og det nekter han. Flaske tok han da han var noen uker men nekter nå. Føler at han generelt er lite interessert i mat og puppen har blitt smokk.
Skedsmo(r) Skrevet 22. februar 2011 #7 Skrevet 22. februar 2011 Hei. Har du prøvd å gi han brødmat? Jenta vår er ikke så veldig grøt glad på morran, så jeg prøvde litt brød mat i forrige uke og nå spiser hun neten en halv brødskive + 180 ml mme til frokost. Grøten får hun til lusj og kvelds og det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå