Gå til innhold

skole og bhg søking.

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å søke meg inn på vgs for en annen utdannelse. Har allerede en utdannelse, men trives ikke så godt med den som jeg trodde jeg ville gjøre. Hvor søker man skoleplass, og når er søknadsfristen?

Hvis jeg skal begynne skole, må baby i bhg. Hvor søker man bhg-plass og når er søknadsfristen?

Og et lite spm til: Hva kan jeg ha krav på i forhold til stipend? Er arb.ledig og sambo jobber som læling. Bor 2 t kjøring og ei ferge unna "barndomshjemmet", så regner med jeg får borteboerstipend, men er det noe annet jeg har krav på? Er ikke interessert i lån..

Håper noen tar seg tid til å svare! Er viktig for min og familiens fremtid..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142935372-skole-og-bhg-s%C3%B8king/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 mars er søknadsfrist for både skole og barnehage. For å søke barnehage gå på kommuna si side der er sikkert digitalt søknadsskjema.

For å søke VG må du gå inn på ViGo.no for å komme inn på vigo treng du koder fra MinID.

Tror det er på skatteetaten sine sider du kan gå vidare på for å få tilsendt koder.

Lykke til.

Om du allerede har en videregående utdannelse stiller du jo sist i køen for å få plass.. Sjekk hvilke rettigheter du har ved å ta kontakt med skolen du vil søke på, mistenker at du risikerer å ikke få plass om det er et studie med stor søkermasse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...