Gå til innhold

Hva savner du mest i hverdagen nå som du har fått barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er to ting jeg savner:

Først og fremst savner jeg også litt tid for meg selv, helt alene. Da tenker jeg ikke på en time her og en time der, men over en liten periode. Hadde vært så deilig å legge seg en kveld med viten om at man kan sove hele natten, dusje på morgenen og spise en lang frokost mens man leser avisen;)

Og for det andre så savner jeg følelsen av å ikke ha ansvaret for noen andre enn meg selv. Tar meg stadig i å tenke på ting som: har hun det bra i bhg, er hun mett, er hun varm nok osv. Så hadde vært deilig å være ung og bekymringsløs.

Men når det er sagt, så er det jo også fantastisk å være mor. Slitsomt; ja! Fantastisk: dobbelt ja!

Savner å ha overskudd til å gjøre noe jeg liker. Savner å ta spontanturer. Og savner å bare ha megselv å tenke på..... Men alt i alt, så har hele livsituasjonen med barn forvandlet meg til et bedre menneske og gjort meg mer stødig, noe alle venner og bekjente har måtte svelge (mohahahaha) da de trodde at jeg ikke ville klare overgangen fra festløve/gifaendrittunge - til ansvarsfull 2barnsmamma :)

Jeg savne forholdet jeg og mannen min hadde før mini ble født...

Det var tøffere enn jeg trodde for forholdet å få barn. Mannen min takler ikke så bra at all tid og oppmerksomhet går til mini og han gjør veldig lite for å avlaste meg, og der var vi inne i en ond sirkel som vi ikke kommer ut av... JEG SAVNER DEG ELSKLINGEN MIN!

Etter det, SØVN!! Gud så deilig om mini kunne sove en hel natt snart... Han er 14mnd så nå er mor sliten av våkenetter... Vi har ennå tilgode å sove en hel natt... Kunn efint klart meg med en eller to oppvåkninger også... her er det snakk om 7-8 ganger hver eneste natt...

Annonse

Savner:

- ikke planlegge noenting, ta en hoppe-på-tur til Paris eks.

- Dra på fest uten å tenke på at det kommer en dag morra og.

- Dra ut av huset etter klokka 6.

- Sove lenge

- Spise godteri til frokost.

Små ting egentlig.

Å kunne gjøre ting sammen med mannen min...uten barn. Som for eksempel reise på besøk til venner på en kveld i helgen eller gå på kino sammen, spise et måltid sammen uten barna osv.

Vi har ikke barnevakt som kan passe på gutten vår med spesielle behov og synes han er for liten til å bli plassert i avlastningshjem bare for vi skal komme oss ut. Vi har ikke vært utenfor huset vårt sammen uten barn på 2,5 år.

Muligheten til å være mer spontan i hverdagen. Feks stikke ut rett etter jobb, eller ta seg en tur ut med mannen på kveldstid uten å ha planlagt det på forhånd.

Ellers savner jeg egentlig ikke så mye.

Det å ikke ha ansvaret for noen andre en meg selv, det å kunne flytte så mye jeg vil og velge når jeg skal ha ferie. men det er lenge siden har 4 barn den eldste er 14, så ville jo ikke levd det samme livet som da jeg var 22, nå er jeg nesten 40

Savner definitivt SØVN mest! Og så savner jeg og kjede meg. Jeg synes det er så utrolig deilig å kjede seg innimellom. Nå går dagene i ett... full rulle fra morgen til kveld, og ALLTID noe som skal gjøres :)

Annonse

Savner å kunne ordne med det som trengs der og da, og ikke når barnet "vil". Altså, jeg kan ikke løpe på butikken når jeg vil, det må passe med spise,sove tider, og det er ikke alltid en 9mnd gml baby vil at mamma skal sitte på nettet å se etter jobb når han helst vil leke med henne. osv

Håper det blir bedre etterhvert når han kan leke mer alene, og blir eldre. *Håper*

Nå har jeg vært mor så lenge at jeg ikke husker hvordan det er å leve uten ansvar for barn. Men det som er deilig når vi har barnfri en og annen gang er å feks kunne sove lenge, være litt impulsive, ta en fest, elske midt på høylys dag. Få litt voksentid alene som par rett og slett.

Vi skal ut og fly om noen dager. Jeg savner å fly uten å tenke på antall bleier, flasker med vann, toaletter for 3 åringen uten bleie (som jeg gjerne skulle puttet i bleier den dagen), lunsjpakke, pakke for tre, og tenke på kleskifte til mellomlandingen hvor noen garantert søler på seg og ikke minst på flyet: hvor jeg må tenke på de stakkarene som skulle ønske at det var egne fly for oss med barn.

Jeg savner å pakke bagen min, ha bok i håndbagasjen, bare dra uten at det er krise at det ikke er toalett i umiddelbar nærhet og være den som irriterer meg over barnebråk.

Må være å sove lenge, og å kunne ta ting på sparket...

hatt mange gøye turer før jeg fikk små..

Som. feks tre dagers til barcelona, falskjermhopping på voss etc..

Men ville ikke byttet ungene med noooe

Vet du, jeg savner ingenting. Jeg ble mor for første gang da jeg var 19, nå er jeg 31 og venter nr 5. Har aldri i mitt voksne liv sovet en hel natt, aldri sovet lenge om morgenen, aldri dratt på en hopp-på tur, alltid hatt ansvar for andre osv. Så jeg har liksom ingenting å savne hehe.

Savner det å kunne slappe helt av, uten å bekjymre seg. Jeg kan slappe av og kose meg, vi er veldig heldige med barnepass. Har så mange som spør om de kan passe ungene endag eller en helg, skikkelig bortskjemte der. Men sliter med å kunne slappe av. Er jeg hjemme alene blir det så stille, venter på en tlf, finner ikke roen til å bare drive dank som jeg gjorde før.

Igår så var de minste borte, bare de største hjemme. Jeg gjorde ikke noe fornuftig, men øra var fortsatt på stilk, klare for krangling, gråting osv. Ungene klarer seg veldig bra selv, men jeg er alltid klar når lydene forandrer seg. Blir det for stille pleier det å være noe på gang, uansett om det er de små eller store. Fjortiser som klager på at de ikke har noe tøy, krangler med småsøsken osv.

Så jeg savner det å bare slappe av, uten at hjernen bare venter på noe skal skje.

Nå er mine litt større ( 4 og 7 år) og de er veldig selvstendige. Allikevel savner jeg:

-Å ikke bekymre meg.

- Lese en god bok

- Være alene

- å fly alene!!

- Gjøre ikke barnerelaterte aktiviteter ( har ingen hobbyer fordi jeg er alene med barna)

-Overskudd.

- hoppe over middag.

- Spise når jeg er sulten, ikke lage mat til alle fordi de er sultne.

Knappe 10 år kan jeg gjøre alt dette igjen og kommer antagligvis til å savne å bekymre meg, å bli avbrutt når jeg leser en bok, å ha noen rundt meg, å fly sammen med noen, delta på barneaktiviteter ( uten å virke som en pedofil), være skikkelig sliten, ha noen å lage mat til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...