Gå til innhold

Spør her og, jeg... Etter keisersnitt med spinalbedøvelse.....komplikasjoner?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et spm ang spinalbedøvelse.

Jeg tok et keisersnitt for 10 dager siden, og kom meg veldig fort. Ble utskrevet etter 3 dager og gledet meg til å komme hjem og bli ordentlig kjent med den lille....

Men den gang ei. Da vi kom hjem, gikk det noen timer, og jeg begynte å få en intens hodepine som jeg trodde jeg hadde fått pga bihulebetennelse, fordi jeg ble forkjølet på sykehuset. Så da slo jeg meg til ro med det. Men forkjølelsen forsvant etter 2-3 dager, men hodepinen er fremdeles intens og har oppstått med synsforstyrrelser i form av flimring. Det sitter i pannen og øynene, men også i nakken med utstråling til ørene og kjeve. Ingen feber eller andre plager.

Er dette i forbindelse med spinalbedøvelsen? Vil det forsvinne? Har aldri vært plaget av hodepine før. Har det veldig sjeldent....Så dette er noe helt nytt for meg, og for å ikke snakke om vondt.

Fortsetter under...

Ja, det hjelper å legge seg ned, men da får jeg flimringer! Virkelig ekkelt!

Nå er det snart en uke siden jeg fikk det, så da går det kanskje over snart.... Det hjelper jo ikke med paracet heller...!!! Irriterende!

Jeg fikk det etter epidural. Stakk vel for langt inn. Fikk etter en uke med jævlig hodepine tips om og bruke naproxen (ikke helt sikker på stavemåten) Det er piller mot menssmerter (reseptfritt) som jeg skulle ta 3 ganger om dagen. I tillegg skulle jeg ta 2 paracet hver gang.

Fungerte greit mot smertene.

Annonse

Ikke for å skremme deg, men helt oppriktig synes jeg du skal ta kontakt med sykehuset hvor du fødte nå. Det kan være ulike årsaker til de symptomene dine.

Har du hørt om HELLP syndrom, det er en spesiell form for svangerskapsforgiftning. Det som er spesielt med denne formen, er at den kan opptre ETTER barnet er forløst. Noen av symptomene dine er like som de. Har selv hatt HELLP, så jeg synes så inderlig du må ta kontakt med sykehuset, så de kan finne en årsak til de problemene som har oppstått.

Men med HELLP skal man vel ha proteiner i urinen og høyt blodtrykk?

Jeg har veldig lavt blodtrykk og 1+ proteiner i urinen (eller det hadde jeg da jeg dro fra sykehuset) Har ikke vondt i magen og har heller ikke nedsatt almennetilstand....Kan jeg ha HELLP fordet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...