Gå til innhold

Var i bassenget på lørdag med ungene, ble mildt sagt sjokkert:(

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 8 år. Han blir med meg i damegarderoben og det har sine grunner at jeg ikke sender han alene inn i en herregarderobe. Det har jeg gjort en gang for mye for å si det sånn....Trenger ikke gå nærmere inn på det annet en at gutten min ble skremt....

Når det er sagt så tar vi hensyn til at det f.eks er andre jenter på hans alder i dusjen. Da venter vi... Min gutt er heller ikke komfortabel med å dusje med jevnaldrende jenter... Synes det hele er vanskelig egentlig.

Kunne ønske at flere av svømmehallene hadde i hvert fall noen separate dusjer/garderober.... Det er mange som har barn som er psykisk utviklingshemmet i forskjellige grader som aldri blir i stand til å klare seg selv i garderoben....

Fortsetter under...

...barn har gym på skolen, og dusjer der..

Det begynte for vår del fra 7 år.. Da klarte vi oss alene..

........hvorfor kan ikke en 10-åring dusje alene i dag? Må læreren hjelpe dem i dusjen på skolen da, eller??

...har dem ikke gym lengre??? :-|

Skjønner ingenting jeg nå. Hehe..

Jenta mi klarte seg selv i garderoben på den alderen.

De skal jo være to også :) Jeg tror dem klarer det helt fint og det er bare å minne dem på å tisse osv før de går i garderoben. Eller tisse før de går inn der. Skulle dem ikke klare å skylle shampoen helt ut så er vel det ingen krise og kan gjøres hjemme isåfall? Så lærer de etterhvert hva de må huske på :)

Min datter og hennes venninner hadde ikke ønsket å gå i guttegarderoben.. tenk hvis det er gutter fra klassen der? Eller andre gutter på dems alder.

Men det er vel helt i grenseland men de jentene jeg kjenner i den alderen hadde klart seg alene i garderoben.

Her dusjer de ikke etter gymtimen før -tja når de selv vil, gjerne ikke før i ungdomsskolen.

Når vi gikk på skolen så MÅTTE vi dusje, det var tvang. Nå er det ikke lov å tvinge barn til å dusje lenger, så da gidder dem jo ikke det.

Annonse

Jeg ville sendt jentene i damegarderoben. Vaske håret og skifte til ren truse kan de gjøre hjemme om de ike klarer det helt selv.

Tørke håret ken eventuelt faren hjelpe dem med i fellesområdet om de ikke klarer det selv. Har de lue på er det heller ikke farlig om de har vått hår om de bare skal rett ut i en bil om vinteren.

Tisse kan de jøre før de drar hjemmefra og om noe tøy skulle komme i gal pose er ikke det noen krise. Jeg synes ingen har noe i det motsatte kjøns garderobe å gjøre etter skolestart. Om de er mentalt tilbakestende, lider av angst, sitter i rullestol eller bare har overbeskyttende foreldre har ikke noe å si. Klarer man ikke å finne en løsning slik at de kan gå i riktig garderobe får de desverre heler droppe badingen.

Jeg må bare si at det er stor forskjell på å sende jenter alene i damegarderoben og å sende gutter alene i herregarderoben. Aldri om min sønn på 7 får gå alene i herregarderoben! Det er helt sikkert! Så her allierer vi oss med onkler etc når det er svømmetid.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort men jeg håper jeg hadde sakt noe til moren om hvor ubehagelig hun gjorde det for oss andre å ta med døtrene våre i svømmehallen. Jeg burde også spurt henne om hun ville synes det var greit om jeg kom med hølydte kommentarer om at gutten hennes var feit, hadde liten pikk eller liknende. At hun lot ham gå i garderoben sammen med henne kunne jeg kansje unnskylt som tankeløshet, men om hun hørte ham komentere andres underliv og pupper uten å reagere raskt og hardt på det burde hun i det minste bli kastet naken ut av garderoben selv.

syntes dette høretes litt rart ut,. 10 åringer klarer seg selv i garderoben,. og om han sto å komenterte underliv og bryster så burde han hvertfall fått tilsnakk av sin mor.

om han ikke er i stand til å dusje alene så burde han hvertfall holde kjeft i garderoben om underliv og bryster.

slikt er det lov å si ifra om i skranka om og syns nå jeg.. skal ikke være ubehagelig å dusje i svømmehalen.

Annonse

Enig med deg HI. Når du er 10 år gammel så dusjer og kler du deg alene i gymmen/svømming på skolen også.

Å ta med barn av motsatt kjønn i dusjen fordi de ikke skyller ut shampooen godt nok eller ikke tar på seg ren truse er ting man kjapt rydder opp i når man er kommet hjem.

Hvis han har begynt på skolen har han heller ingen ting i damegarderben å gjøre. Har dere ikke mulighet til å la ham få følge av noen dere stoler på i riktig garderobe får han desverre holde seg unna svømmehallen.

De fleste steder stiller foresten badevaktene gjerne opp og følger/hjelper dem som ikke greier seg selv. Bare spør dem. Ring gjerne før dere kommer så dere er sikkre på at det går greit.

Å si at herregarderoben er et yndet sted for sexforbrytere tror jeg også er betydlig overdrevet. Hvor gammel mener du guttene bør være før de går alene i garderoben? 10? 12? 18?

Bare en liten forskjell anonym 11.51.

På skolen dusjer gutten med sine jevnaldrende kamerater, men på off. badesteder, så dusjer han med mange ukjente menn i alle alder. Så skjønner veldig godt om gutten føler seg usikker alene i herregarderoben alene.

i svømmehallen i hamar har jeg mange ganger fått blikk fordi jeg har hatt med min "store" 4åring i damegarderoben....

han er 110 høy, ikke unormalt stor, men er vist noen som mener han er for stor...... er alenemor så har ikke noe annet valg.....

Du 11.44: du bestemmer faktisk ikke standarden på hva voksne damer må tåle når det kommer til nakenhet. En tiåring jeg ikke er mor til vil jeg ikke ha rundt meg i garderoben. Det vil heller ikke ti år gamle jenter.

Noen er bare dumme..

halvvoksne gutter??? han var 10 år ikke 16 år.

begynner ikke 10 åringer å bli nysjerring på egent kjønn?

dersom han ser på.. så la han se... ikke verre en det.

dersom hans mor har lyst til å ha han med seg, fordi gutten er redd / engstelig.. ser ikke jeg problemet.

prøv å se det fra hennes side,,

hadde du hatt en sønn som var engstelig, syntes det var skummet å stå i dusjen med andre mannfolk. hadde ikke du tatt han med deg?

det hadde jeg

Når guttene blir så store at det er på tide å ikke være med i damegarderoben lenger, da vil de selv si fra til sin mor ved å insistere på å få gå alene i herregarderoben. Er det noen en gutt i den alderen ikke vil vise seg naken for, så er det sin egen mor.

Og hva sier du når din 9 år gamle jente kommer gråtende hjem fra skolen og sier hun aldri vil gå i svømmehallen mer. Guttene i klassen har brukt friminuttene på å kommentere hvordan hun ser ut naken etter at en av dem har møtt henne i dusjen i damegarderoben.

Hva med muslimske jenter som ikke får lov til å gå i svømmehallen da de faktisk må regne med å bli beglodd av gutter i garderoben?

Selvfølgelig er det greit for guttemødrene å ta med guttene i damegarderoben, men det er ikke aksaptert av alle og de må forvente at noen gir både dem og guttene tilsnakk om de går i gal garderobe.

Jeg er ikke HI, men er helt enig med henne.

Om jeg hadde hatt en 10 år gammel sønn som ikke turte å dusje selv. Vel, da kunne vi ikke ha dratt for å bade heller. En 10 åring skjønner konsekvensen av det. Det er heller ikke noe problem for en 10 åring å lære seg å dusje selv.

Jeg begynte å trene svømming når jeg var 5, og har alltid klart å dusje selv. I JENTEGARDEROBEN!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...