mamman til lykke Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 er det vanli at fødselen blir lik mammas fødsel? har termin på torsdag, å mamma sa at eg måtte vær forbrett på at hun sikker kåmmer på torsdag og, for hun har fått meg å di 3 søstrene mine på termin.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Absolutt ikke Dette er sterk overtro som er så utroli individuell. Ingen av mine to tidligere svangerskap har vært lik min mors hverken i lengde eller termin.
AlmaN Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Det er nok mest en myte. Husk at vi har like mye gener fra far som fra mor. Du må nok se litt større på det, hva slags fødsler har dine tanter og bestemødre hatt? Er det noe mønster å spore så kan det kanskje gjelde for deg også. Men husk også at en og samme kvinne kan ha veldig forskjellige fødsler og fødselstidspunkt i forhold til termin.
♥lykkelig♥ Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Det er veldig forskjellig, jeg lurte på det samme for litt siden, siden min mor har hatt veldig raske fødsler. Jordmor sa at noen får det, andre ikke. så sånn er det. men når jeg fikk vite at alle andre i familien hadde hatt raske fødsler, var det noe annet Så spør de andre kvinnene i din familie (bestemor-tanter-?) hvordan fødslene deres var
bokormamma Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Ingen likheter med mor i verken svangerskap eller fødsel her! Eneste vi har felles er bekkenløsning av dimensjoner. Ellers har jeg lette, fine svangerskap og har født 8 og 7 dager før termin, på henholdsvis 6 og 4 timer fra første tegn til babyen var ute. Mor, derimot har gått langt over hver gang, blitt satt i gang og brukt lang tid alle tre gangene. Så intet felles der, nei. De andre kvinnene på mors side har ganske normale fødsler, ligner vel mer på mine enn mors, men tar lenger tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå