Gå til innhold

Synsproblemer. Ser "stjerner" flere ganger daglig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser sånne slags stjerner/gule prikker, ganske mange av dem i perioder.

hva kan det være?

Har hatt det mer eller mindre i en uke nå.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette lurer jeg også på, hadde det i forje svangerskap uten legen kunne gi meg noe svar!!

Skrevet

Samme her. Først syntes jeg det var litt fasinerende, men nå er det bare rart. De flyr forbi øynene mine som små insekter. Men det skjer bare et par ganger i uka.

Skrevet

kan vere eit teikn på høgt blodtrykk. hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap med veldig høgt blodtrykk og då spurde dei ved kvar kontroll om synsforstyrrelsa - som f.eks sjå stjerner/prikkar og då spesielt ved aktivitet. men det kan også vere heilt ufarleg og ikkje eit teikn på noko som helst.

Skrevet

Jeg har av og på hele dagen prikker i sidesynet og har fått beskjed at det nok henger sammen med blodtrykket - mitt er lavt... Til tider veldig lavt! Har normalt når jeg ikke er gravid og ingen prikker da. Vet at en av symptomene på høyt blodtrykk kan også være synsforstyrrelser... Hvordan er trykket deres da?

Skrevet

Jeg har mye av dette også og når det gjelder meg så er det pga veldig lavt blodtrykk..

Men som prikken sier kan det være tegn på svangerskapsforgiftning også. Lurt å få undersøkt urin og blodtrykk for å utelukke det.

Skrevet

Kan være så mye rart.... Når jeg får det er det et tegn på at jeg skal ta det litt med ro. For jeg får migrene med aura (aura er det lysgreiene du skriver om) av svangerskapene min. Har hatt et stort anfall sist, og to- tre mindre nå.

Skrevet

Har du nevnt dette for JM/legen din?

Dette kan være tegn på høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning.

Skrevet

jeg har akkurat vært hos jordmor og tatt alle tester, og har hverken høyt eller lavt blodtrykk, eller sv.skap.forgiftning.

Kan det bare være at man er sliten kanskje? For det kommer noen ganger når jeg endelig får satt med ned eller litt husarbeid.

Skrevet

Har også hatt det, selv om jeg har fint blodtrykk & ingen tegn til svang.forg

Men jeg hadde lite jern i kroppen, har du sjekket det ? Så nå tar jeg jern og har ikke hatt det siden ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...