Gå til innhold

Har dere ofte besøk? Eller føler du deg litt ensom innimellom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jevnlig besøk av foreldre/besteforeldre. Men er utrolig sjelden at venner bare stikker innom. Somregel må vi be folk på besøk, og da kommer de jo somregel, om det passer dem.

Den siste uka har vi faktisk hatt endel besøk, men kan gå uker uten at noen er innom (bortsett fra besteforeldre). Føler at alle har nok med sitt. Har dere andre mye besøk? Og hva legger dere isåfall i mye?

Føler meg innimellom litt ensom. Selv om dagene flyr avgårde, jeg har mye å gjøre, og kjedere meg aldri. Bare ensomheten jeg føler innimellom. Har aldri hatt depresjon tidligere, men lurer på om jeg kanskje har en liten vinterdepresjon.... Godt vi går mot lysere tider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha sjeldent besøk hjemme. Har 2 venninner med små barn og som er i perm, men de bor så langt unna.

Resten av venner og kjente er jo på jobb på dagtid, og når kvelden kommer er jeg sliten, eller så må jeg bruke kveldene på å studere, så blir liten tid.

Vi treffer jo folk på babytreff og sånt, men kjenner ingen godt nok til å ta de med hjem.. :P

Skrevet

Det er rart med det der, man må BE folk i disse dager! Folk har det altfor travelt!

Har ikke mye besøk utenom mine foreldre.. Har derimot babytreff ca 1 gang i uka..

Føler meg litt ensom til tider, spes den uka som mannen jobber kvelden! Selvom tida flyr frem til ungene legger seg, så er det tida etterpå der som er kjedelig å sitte alene!

Skrevet

Skjønner hva du mener. Her har vi ikke ofte besøk av besteforeldre heller... for mine bor i en annen del av landet(hvis ikke hadde de garantert vært her ganske ofte) og svigers vil heller vi skal komme til de. Til tross for at det er enklere for de å komme hit. Snille er de, men gidder nesten aldri å være vekk fra hjemmet sitt. Godstolen er bare alt for deilig.

Samboers venner har nesten ikke vist seg her siden vi ble foreldre. På seks måneder har det ene paret vært her to ganger, og en annen kompis har vært her EN gang. Ingen av hans andre venner har vært innom for å se vesla en gang. Han har ikke kontakt med de lenger for å si det slik... Han har følt seg veldig skuffet over de.

Mine egne venner ser jeg omtrent en gang i uken(i blant sjeldnere). Ellers er det barselgruppe ca 2 ganger i mnd. Så ja... jeg kan i blant føle meg ensom jeg også. Jeg er heldigvis ikke typen som må ha så mye folk rundt meg for å trives. Kan kose meg i mitt eget selskap. Men jeg er enig i deg at folk er sløve til å besøke hverandre ofte. Tror mange er slitne etter jobb og ikke orker tanken på å dra noe sted eller få besøk selv. Jeg kommer fra en landsdel der terskelen for å dra på besøk er mye lavere. Her jeg bor nå må det liksom alltid være en invitasjon inne i bildet.

Kanskje du kan ta initiativet til et dib treff? Går du i en barselgruppe forresten? Det kan jeg anbefale deg:) Det er kjempetrivelig. Da finner en alltids noen en kan gå på trilleturer med også utenom selve treffene.

trøsteklem til deg :)

Skrevet

Hvor omtrent bor du forresten?

Skrevet

Bor i midt-Norge. Er med i barselstreff, og det er jo veldig koselig :-)

Jeg har jo venner, det er ikke det. Men man blir litt lei av å hele tiden ta initiativ selv synes jeg. Skulle ønsket at noen innimellom kunne banket på døra å sagt HEI.

Vi har nesten ingen kontakt med samboers venner. Skulle gjerne hatt flere felles venner. Men der er vi svært forskjellig. Jeg er av det sosiale slaget, men ikke han.... Han trives godt alene fremfor tv når han ikke er på jobben som han elsker...

Skrevet

Har også lite besøk. Men tror nok mye skyldes at jeg er hjemme m barn og andre på jobb. Når arbeidsdagen er over for de som jobber så venter familie/lekselesing/fritidsaktiviteter osv så derfor blir det minimalt med besøk. Skjønner det godt for jeg ser for meg dagene selv når jeg begynner å jobbe igjen. Vil ha til sammen med barn og familie. Har jo tross alt 3 barn i forskjellig aldre så de krever sitt:)

Men jeg vil nok tro at det blir mer og mer besøk osv nærmere våren/sommeren når folk begynner å bevege seg litt mer ut. Er jo så kaldt ute også så gå turer har det liksom blitt lite av.

Er med i ei barselgruppe hvor vi møtes 1 gang i uken og det funker flott for meg. Synes igrunn det holder da jeg liker å slappe av litt før eldste kommer hjem fra skolen:) Men skjønner de som bare har ett barn at de kan kjede seg litt,for det husker jeg at jeg også gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...