Gå til innhold

hjelp...nå trenger jeg noen gode råd fra dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna her er 9 mnd og jeg ammer ennå.men merker jo at det har minka veldig på melka,og problemet mitt er at jeg får ikke i henne noe annet å drikke. hun klarer å drikke fra glass,er jeg heldig er det noen slurker for dagen.jeg tror jeg har prøvd det meste av drikke og metoder. hun vil ikke ha flaske,men jeg har laget et større hull i en tåteflaske.når hun da ligger å tygger på den,så svelger hun det hun får i munnen.men det sier seg jo selv at dette går ikke i lengden.

som helsesøster sa,så får hun sikkert i seg det hun trenger gjennom amminga.men synes bleiene er litt for lette,og hun er helt elendig til å spise fast føde,så det blir jo heller ikke så mye veske gjennom mat.

ammer 4-5 ganger om dagen,men kunne nå tenke meg å kutte ned til 2 ganger om dagen.men så lenge jeg ikke får i henne noe annet å drikke,så tør jeg ikke trappe ned!!!!

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få i henne drikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gir du henne å spise?

Prøvd forskjellige tutkopper?Noen har myk tut og noen har hard tut, noen må det bites på tuten for å få noe ut mena andre ikke. Kan også prøve vanlige drikkeflasker, noe a la Imsdalflaskene med sportstut. Ellers bare fortsette å gi av glass eller kopp, noe får hun i seg da, og blir flinkere ganske snart skal du se. ;)

Skrevet

hvis det går greit med å drikke når hun tygger på flaska, kan du jo prøve mam tutekopp (Training tror jeg den heter..), som man må bite på for å få ut drikke...

Og så kan du prøve "drikki" fra nestle, den er en slager her i huset.. Går ned på høykant..

Lage litt svak saft, hjemmelaget uten sukker, går jo ann.. Litt mer smak enn vann..

Skrevet

Jeg merket også at bleiene ble lettere da jeg trappet ned på ammingen. Og jeg tenkte en del på om hun fikk i seg nok drikke.

Så lenge barnet er blidt og fornøyd sns jeg ikke du skal bekymre deg. Barnet vil ikke tørste seg selv. Det vil drikke når det er tørst. :)

Har du prøvd å gi henne smoothiene fra Ellas Kitchen?

De smaker veldig godt, og vil gi henne en god del væske. Vi har brukt dem som mellommåltid når vi har vært på farten.

Ellers likte jeg tipset om å prøve forskjellige tutekopper. Barnet vårt ville ikke ha alle typer. Og ei jeg kjenner begynte å bruke sportsflaske til barnet, da drakk det mye mer.

Skrevet

jeg er heldig om jeg får i henne litt fruktmos om morgenen,grøt vil hun ikke ha da.og brødskive får jeg heller ikke i henne.det er en bit om hun i det hele tatt gaper,men thats it! spiser litt middagsmat, og grøt av toppen 1 dl til kvels!!! synes ikke dette er noe å rope hurra for:-(

har prøvd med drikki,saft,vann,melk,barnesaft,juice osv ,men snur seg unna så snart jeg kommer med flasken eller glasset!!!! egen liten frøken dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...