Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #26 Del Skrevet 21. februar 2011 Ok da har jeg snakket med mannen min, og for å si det med en gang, han var ikke optimistisk på deres vegne. Men han foreslo en løsning som dere kan prøve. Hvis du ikke allerede har snakket med fosterhjemstjenesten, ringer du dit i morgen tidlig, så fort de åpner. Du forklarer situasjonen og forteller at hvis dere ikke har fått til en ordning hvor et beredskapshjem tar barnet for en periode innen fredag, vil dere si opp med øyeblikkelig virkning fra mandag. Så må FT ta kontakt med barnevernet i kommunen, og legge fram saken. Da kan det skje at kommunen legger hele ansvaret over på dere og nekter hjelp, eller de ser at det er gjort for dårlig jobb i saken og ber om akutthjelp fra FT. Det er ikke uvanlig at BV legger skylden over på fosterforeldrene og går for en flytting. Så bli ikke overrasket hvis det skjer. Uansett syntes mannen min at dere skal tenke grundig gjennom plasseringen, når de biologiske barna allerede så tidlig har fått problemer med fosterbarnet. Vi kan ikke som fosterforeldre ofre barna våre for å hjelpe andre. Da må fosterbarnet flytte over i et hjem uten barn. Vi har vært der dere er og måttet gi opp en plassering. Det var kjempetøft, men ingen vei utenom da barna våre ikke maktet mer. Vi hadde også et ekstremt krevende barn med en alvorlig diagnose. De første årene måtte vi klare oss på egenhånd, men etterhvert som problematikken kom fram, ble det ordnet avlastning og hjelp på BUP. Jeg håper at dere kan få hjelp i morgen slik at barnet kan slippe enda en flytting, og dere en sorg over å måtte gi opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142935027-fosterhjem/page/2/#findComment-142936216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå