Gå til innhold

Oralsex er kreftframkallende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, tørrpinner som dessuten går glipp av det beste her i livet.

Hva er vitsen med å leve lenge hvis man ikke har det bra?

For øvrig er det meste kreftfremkallende i en eller annen grad.

Her kommer det ikke til å bremses på munnbruken ;-)

Annonse

Som jeg hadde ventet: en rekke med intetsigende innlegg, som bekrefter at enkelte lukker øynene når de får konklusjoner i fleisen som ikke passer dem, men som samtidig ikke går av veien for å framstille andre som tørre og kjedelige.

Altså, om ditt sexliv er tørt og kjedelig aner jeg ikke. Det går an å gjøre andre ting enn å ha oralsex, men JEG liker oralsex og føler meg trygg da vi har hatt svært få partnere i forhold til de felste på vår alder. Mange ville sikekrt si at DET er tørt og kjedelig;-)

Hvis jeg leser riktig, risikoen øker med antall partnere, det er ikke aktiviteten i seg selv om er farlig.

Som med mye annet ifm seksuel aktivitet. Jo flere partnere har vært med før deg, jo større sjanser for at han har med seg noe uønsket, og det samme andre veien. Hvilket er kanskje greit å ha i bakhodet, uten at det betyr at man skal være avholdende til man gifter seg. Kanskje det er noen aktiviteter som man burde begrense til mer forpliktende forhold? Det er noe som heter kalkulert og veloverveid risiko.

Annonse

Problemet er bare at kvinner også får dette viruset i livmora ved helt vanlig samleie, og dermed øker risikoen for kreft i livmora. Så hvis man må slutte med oralsex pga dette, bør man virkelig også slutte med samleie.

Så de som hyler opp om oralsex i dette, burde vel også se på sine egne seksualvaner.

Du får kreft av absolutt alt, har du ikke fått med deg det?

Men når det er sagt så er bare det å leve mye farligere, for det er du garantert å dø av!

FOrresten så er det snakk om å ha oralsex med mange forskjellige partnere uten å tenke på smittefare. En frisk og trygg partner er nok ikke så farlig som du vil ha det til....

Du tar feil. Man får faktisk ikke kreft av absolutt alt. Visse ting øker risikoen kraftig, og de tingene gjelder det å unngå eller begrense mest mulig.

Som sagt før: faren øker med antall partnere. Men den er til stede også om man ikke er "løs på tråden" akkurat. Hvor mange har bare hatt en eller to sexpartnere gjennom livet?

Det er det dummeste jeg har hørt, nok en unnskyldning for dere "tørrpinner" til å ikke utføre oralsex! Stod også i linken du la ut at dette gjaldt MENN spesielt...... Er mye som er kreftfremkallende i dag, så og si alt, men man lever kun en gang ;)

Dette er opphauset deluxe! Og som noen sier, kanskje for at gutter også skal få vaksinen, noe som kan være bra dersom fordelene er flere enn bivirkningene. Forekomsten av strupekreft blant menn er ca 30 i året, og de fleste er over 80 år! (Kan sjekkes på sidene til ocolex.no) Det er vel kanskje større sjanse for at mannen vinner i lotto enn at han får strupekreft!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...