Gå til innhold

Overtid, temrin var igår 20.feb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg hadde termin igår og ingenting har skjedd hittil.

Når er det man skal oppsøke lege for overtidskontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

De fleste sykehus har overtidskontroll fra 7-14 dager etter termindato. Mange steder regner deg ikke som overtidig før du har gått 14 dager over, da termin ofte regnes som 14 dager før termindato til 14 dager etter termindato. Hør med jordmoren din du, hvordan rutinene er der du bor og lykke til med nært forestående fødsel:)

Skrevet

Ring jordmor eller fastlegen din.

Jeg hadde termin 19.februar. Og de har bestillt time til meg på sykehuset allerede. Jeg skal inn mandag 28. om det ikke har skjedd noe til da. Vet ikke om det gjelder over hele landet, men her ble det endret på nå 15.februar. De tar inn til sjekk etter en uke istede for 2 uker. Greit å ha bestilt den timen på forhånd kan jeg tenke meg.

Skrevet

her eg bur fekk står det på arket/skjemaet som ein får med seg etter ordinær ultralyd kva dato ein vert sett på som overtidig og skal inn til kontroll. så om to dagar skal eg ringe nedover til sjukehuset, om ingenting skjer før den tid, og få tid til sjekk. så får dei bestemme under sjekken om kva det vidare forløpet blir. men sidan eg har overtidskontroll på onsdag så kjem nok knøttet på torsdag sidan snuppelura har time på helsestasjonen då :P typisk :)

Skrevet

Jeg hadde også Termin i går .

Skal til jordmor imorgen & så blir det nok en time på sykehuset etterhvert ! Spennende tider ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...