Gå til innhold

Barnehagesøknad (samme som småtroll 1-2)

Anbefalte innlegg

Sitter her nå og skal sende inn barnehagesøknad. Må sette opp tre barnehager i prioritert rekkefølge.

Har nå lest beskrivelsene av barnehagene og har klart å prioritere vekk to, den ene fordi den er bare fra 0-3 år (da får hun isåfall bare ett år der) og den andre fordi den legger stor vekt på kristendom og det passer dårlig med mitt livssyn.

Noen som kan fortelle meg fordeler/ulemper med privat/kommunal barnehage?

Eventuelt hjelpe meg stort og anbefale barnehage i Birkenes, gjerne med begrunnelse.

Håper og satser på noen gode innspill her nå:)

Fortsetter under...

Den største forskjellen på privat og kommunal barnehage er vanligvis åpningstider og avvikling av ferier. Private er ofte mer fleksibel og åpningstid er ofte 7-17.30 mens kommunale barnehager ofte er åpne fra 8-16.30. Kommunale barnehager stenger ofte barnehagen i juli, mens private barnehage ikke stenger, men man må ta ut barnet for ferie i 3 uker i løpet av sommeren (juni-august). I tillegg er det jo en del andre forskjeller, men det er dette man i all hovedsak legger størst merke til.

Selv har jeg valgt 2 private som førstevalg. Hovedårsaken er beliggenhet og åpningstid. Vi kommer til å levere litt sent en del dager og derfor også hente litt senere og er tilhenger av fleksibilitet.

Jeg ringte til den bhg vi ville ha nå når vi skulle søke overflytting. Da fikk jeg stilt alle svarene jeg ville før jeg søkte.

Jeg er veldig glad vi nå skal ha stor by privat bhg fra høsten. Lang åpningstid og kun stengt 5 dager i året når det er planlegging. Veldig greit å ha det så fleksibelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...