Gå til innhold

De ringte akkurat fra legekontoret,nå har jeg så vondt i magen!

Anbefalte innlegg

Jeg skrev her i forige uke.Har ei jente på 8 år som har vært mye plaget med hodepine i det siste halvåret.Smertene blir så intense at hun kaster opp til slutt.

Etter jul har "anfallene"kommet oftere og oftere.

Vi var til legen i januar,men fikk beskjed om og se det an litt litt.

Så var vi til legen sist uke (tirsdag) og legen villa ta masse blodprøver for og sjekke ut alt. Om det var noe ville vi få beskjed,og vi avtalte at jeg skulle ringe på tirs eller ons denne uka for og få svar.

Så nå ringte de fra legekontoret og ga beskjed at legen har sendt inn henvisning til en spesialist (barnelege) Og at vi ville få time snart .

Vi skulle jo ikke få beskjed om de ikke fant noe på prøvene,og det gjorde de ikke sa de når de ringte.

Huff,nå har jeg skikkelig vondt i magen her.. Er det noe de ikke har fortalt meg tro.

Fortsetter under...

Egentlig tror jeg du kan slappe helt av:)

Dersom de hadde funnet noe på prøvene, så hadde legen selv ringt eller bedt deg komme til kontoret.

De har nok ikke funnet noe feil, men er fornuftig nok til at de ønsker jenta di skal utredes skikkelig.

Man skal jo ikke ha vondt i hodet hele tiden som 8 åring.

Vær glad du har en seriøs lege som kjenner sin begrensning:)

Annonse

Joda,er veldig glad for at legen er nøye altså.

Ble bare så paff at de ringte meg nå,er litt pysete når det kommer til ungene.

Takk for svar :)

(ikke jeg som hadde det innlegget "Bekymret for jenta mi")

Hi

Forstår at du syns det er ekkelt å bli oppringt fra legekontoret, men tror du kan slappe helt av. Høres veldig ut som midtersten min dette, han har fått "diagnosen" barne migrene, anfallene er sånn du beskriver! Nå er vi inni en periode der vi skal finne ut hva som utløser anfallene. Om det er lite søvn, lite mat, spenning, sjokolade osv. Skriver ned når han får anfall og skriver litt om hva som har skjedd i forkant!

Håper du får komt fort til spesialist, vi måtte vente i 3 mndr.

Denne historien er lik dem vi opplevde for noen år siden. Og barnet vårt har migrene kom de frem til. Ikke farlig, men veldig vondt.

Så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg så veldig. De som får migrene i så ung alder, vil komme til å vokse det av seg.

ikke for å skremme deg, men bare så du er obs på det og får det skjekket...

Min bror hadde det likt, han hadde mye vondt i hodet, spydde og det var forferdelig i flere måneder.

Så tilslutt havnet han på sykehus, men legene fant ikke ut hva som var galt. Tok masse tester og kom med den ene diagnosen etter den andre, men ingenting gjorde det bedre.

Til slutt så ble det tatt røntgen av hodet hans, og da viste det seg at han hadde en stor svulst i hodet. Dette var altså grunnen til alle plagene hans..

Nå er han operert og på bedringens vei, så vi er evig takknemlig for at det til slutt var en lege som var villig til å sjekke hodet hans..

Håper virkelig ikke dette gjorde alt mye verre for deg. Delte denne historien med deg slik at du kan få jenta de sjekket for absolutt alt, ikke gi deg om en eller to eller tre leger ikke finner ut hva som er galt. Ikke gi deg før de har undersøkt alle muligheter, for selv om man ikke tror det og tenker at nei slikt sjer ikke oss så kan det skje.

Er ofte barn får feil diagnose, og at legene ikke undersøker slik som eventuelt svulst i hodet.

Tusen takk for svar alle sammen :)

Er litt roligere nå,men det suget i magen vil nok være der til vi får svar på alt.

Legen trodde ikke det var migrene,da har man mest vondt på den ene siden på hode sa hun (jenta mi har vondt i hele panna),så ser man litt sånn lysglimt,men det sier hun at hun ikke gjør.Men vi kan jo ikke vite helt sikkert.

Jeg spurte legen om det kunne være noe i hodet,svulst mener du spurte hun?Ja,sa jeg,og hun sa at det kan vi ikke si helt sikkert,men vi skulle få sjekket det også.

Grusomt og høre om broren din,sykt at barn skal få noe sånn.Men så bra at ting går bedre.

Setter stor pris på alle svar:)

Klem fra Hi

jeg med syk bror..

Kjempe flott at de skal skjekke henne for alt:)

Håper virkelig ikke det er noe ille, men bedre å skjekke for disse tingene enn å ikke vite.

Ja er forferdelig at barn skal måtte lide slik, og gå gjennom ting selv en voksen syns er forferdelig.

Håper du kan oppdatere når jenta de er skjekket, slik at vi får høre hvordan det går:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...