Gå til innhold

Det må da være en del som plasserer ungen/unga ved tvn eller noe og sitter på BiM?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min ser bare tv på dagtid hvis hun er syk og ikke kan være ute eller orker å leke noe særligt. Men det hender jeg på bim/dib på dagtid, som i dag siden jeg er hjemme pga en øyesykdom og barnet er i barnehagen. Noen ganger tar jeg en tur innom dib mens ungen sover formiddagslur, leker for seg selv eller leker med pappan.

Jeg bruker mye tid sammen med barnet mitt, leker/leser/baker osv. Men hun må også leke for seg selv en del.

Annonse

Ja, hvorfor ikke? Ungene mine liker slow morgener, sløve i sofaen med dyna tullet rundt seg og Cartoon eller Disney. Ser ikke problemet. Unger bør ikke aktiviseres hele døgnet og etterhvert klarer de faktisk aktivisere sg selv også. Akkurat nå gjør vi som vi pleier faktisk, spiser frokost foran tv! Ungene elsker det, jeg syns det er en enkel og grei løsning.

Ganske snart er det dusj og påkledning og SÅÅÅ begynner dagen her i huset :)

I dag er jeg hjemme med sykt barn. Lille gullet ligger i sengen sin og sover, og jeg slår ihjel litt tid her... Selv om jeg kanskje egentlig burde vært fornuftig og gjort litt husarbeid etc.

Ellers kan jeg finne på å sitte litt her selv om barnet er våkent. Da leker han så fint med lekene sine. Ser egentlig ikke problemet. Tror ikke det er så bra om jeg skal underholde han hele tiden...

So?

Er det noe galt i å sitte ved PCen mens barnet/barna ser litt på TV? Eller er det det at barna i det hele tatt ser på TV som er verdens største styggedom?

Jeg går ikke oppå unga mine 24/7, de er oppdratt til å kunne aktivisere seg selv. Og litt late morgener med barnetv tar de neppe skade av.

Tv, nei... har plassert dem i bhg og sfo slik at jeg kan sitte her og kose meg.. Da blir det jo så stille og godt her...

(Jeg har vært på jobb i dag da...)

Haha, det er ikke lenge siden det var et innlegg her der ei dame klaga på mannen sin. Han var hjemme i permisjon med ungen, og hun mente at han lot barnet ligge for mye på gulvet og grine mens han selv satt ved PCen.

Dama fikk så hatten passa; pappaen måtte da få organisere dagene som han selv ville, det hadde ikke hun noe med, og ungen hadde da IKKE vondt av å lære seg til å ligge alene på gulvet og aktivisere seg selv, mannen måtte da få sitte på PCen så lenge han ville.

Mens vi damene skal liksom være "skyldige" i noe hvis vi gjør det samme? Skrekk og gru, sitter vi ved dataen mens ungen ser på TV - hvordan mødre er vi egentlig!?!

Snakk om å pålegge seg selv strengere regler enn vi pålegger andre. Kvinner i et nøtteskall.

Min lille gutt er i barnehagen. Men hadde han vært hjemme så hadde han nok sett tv ja, da jeg er full av bekkenløsning og ikke har sjanse for å klare å aktivisere han av noe slag. Ikke har han ro i rumpa til å gjøre noe stillesittende heller :) (annet enn tv da)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...