Nynte Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 1. Har dere faste tider, eller legger dere de når de virker trøtte? 2. Begynner de å sutre, virke trøtte, gni seg i øynene en god stund før dere legger de? 3. Sovner de med en gang de blir lagt, eller er det endel klagelyder etc før de sovner? Hvor lang tid tar det før de sovner? Vi har for en stund siden gått over fra 3 til 2 dupper i løpet av dagen, noe som har fungert greit. Prøver å legge han når han virker trøtt og er sutrete, kanskje hale ut tiden litt sånn at det skal holde med 2 dupper i løpet av dagen.. Stort sett blir det til samme tid hver dag hvis vi står opp kl 7. Problemet mitt er jeg synes han ikke sovner så lett. Han har kanskje vist at han er litt sutrete og trøtt en halv time før jeg legger han. Så kan jeg legge han, men plutselig kan han begynne å prate og tulle og da må jeg ta han opp igjen for så å prøve senere. Hvis han ikke sovner innen 10-15 min, så tar jeg han opp... Ofte er det endel klaging uansett og jeg synes det har blitt så slitsomt, nesten så jeg har fått litt sånn angst forhold til denne dagsovinga.. Føler jeg ikke kan hale ut tiden mer heller, for han er jo så sutrete og ingenting jeg gjør er morsomt, men allikevel sovner han ikke alltid.. Han veier over 10 kg, så orker ikke gå med han på armen i evigheter heller..
bitthen Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 1. Når han virker trøtt 2. Ja 3. Av og til - kommer an på. Mer sutring på ettermiddag og vanskeligere å få han til å sove da. Jeg har trillet vogna over dørstokken inntil nylig for å få han til å sovne. Om han er overtrøtt er det bare kødding slik som med din. Nå har jeg fungt råd her om å legge han i senga, han er glad i senga si, og i går sov han over 1 time der. Han har ikke bikket 30 min siden en gang han var 4 mnd og dødssliten. (Han våknet etter 30 min da, men fikk tutten og la seg jammen til igjen). Du sier du ser han er sutrete og trøtt kanske en halvtime før du legger han? Kan han være overtrøtt da? Prøv å legge han med en gang det er gniing i øynene og sutring. Om min prater og tuller når han skal sove i vogna lar jeg han gjøre seg ferdig med det. Når han så begynner sutre, tar jeg den noen runder over dørstokken og da slokner han. Som regel da, av og til må han bare opp igjen. Min må fremdeles minst ha 3 lurer om dagen.
Nynte Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2011 Angående med å legge han med en gang han virker trøtt, fungere faktisk ikke bedre.. For det første, bruker han enda lengre tid på å sovne (derfor vi valgte å gå over til 2 dupper) i tillegg nekter han å ta 3 dupper i løpet av dagen, så i fare for å måtte legge kl 17, så må vi drøye.. Han sovner faktisk lettere jo trøttere han er, så egentlig burde jeg kanskje drøyd en halv time ekstra, men da må jeg jo bære på han.. Og jeg synes det er for fælt at han skal ligge å sutre og gråte på matta si.. Når han først sovner da, så kan han faktisk sove 1-2 timer. Tilsammen sover han ca 2.5-3 timer i løpet av dagen, fordelt på 2 dupper. Og han sover i senga si inne:) Jeg vet ikke, men håper at ting kan bli litt bedre når han (hvis han) begynner å krabbe og åle seg fremover. Han ligger fortsatt på stedet hvil og klart det er litt mer kjedelig enn dersom han kunne kommet seg litt rundt på egenhånd. Vi har en gåstol vi kan sette han opp i, da sutrer han ikke og stortrives, men jeg vil bruke det minimimalt pga at jeg har hørt mye dårlig om det og at jeg vil han skal lære seg å åle/krabbe snart selv..
To små tuller Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 1. faste leggetider. 2. på dagtid er de ikke sutrete før legging, men det er de på kveldstid før nattesøvn. 3. jeg har tvillinger, og hun ene sovner med en gang, mens hun andre klager en stund. Hun må av og til vippes eller strykes over håret før hun sovner (de sover i vippestol eller seng innomhus, jeg bysser dem aldri på armen). Dersom jeg går trilletur med dem på de faste sovetidene, så er det aldri noe problem, da sovner de tvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå