Gå til innhold

Termin i april, eksamen i mai/juni?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i midten av april!

Eksamene blir holdt i mai og juni.

Min far og samboeren hans mener jeg likevel kan ta alle eksamene og maser litt på det.

Selv føler jeg at jeg kanskje ikke kommer til å klare det, og hvertfall ikke med gode karakterer. Har vert en del dårlig i svangerskapet så føler jeg henger litt etter. Dessuten så vil jeg jo sikkert bruke de første månedene på å bli kjendt med det vesle nurket og komme meg til hektene igjen ettersom jeg blir alene mamma.

Så planen min var i grunn å ta permisjon fra skolen. Fordi jeg likevel kan ta eksamener i permisjonstiden. Og gjerne da ta en eksamen nå i juni. Og resten deler jeg opp,så jeg tar noen til jul og noen til neste år.

Da får jeg bedre tid til å komme gjennom pensum. I tillegg til at jeg holder kunnskapen "vedlike".

Det har seg jo også slikt at jeg må stå på disse eksamene for å bli tatt inn på andreåret. Og om jeg da (gud forby) stryker på disse, og ikke kommer inn på andre året,ikke vil få fødselsstipend. Så jeg føler det vil være sikrer for meg å dele opp eksamene som planlagt. (og skulle jeg stryke koster det 1600kr pr eksamen jeg må ta oppigjen).

Men det virker som om min far er helt uenig med meg.

Er det jeg som er helt på bærtur? Eller er det noen andre som tenker på det samme? Noen meninger?

Fortsetter under...

Jeg har termin i slutten av april, og har derfor valgt å gå ut i permisjon 1 år. Jeg var mye trøtt de første mnd, så fikk nesten ikke med meg noe undervisning det første halvåret. Studieveilederen var derfor enig med meg at jeg gjorde riktig å ta permisjon før eksamen, så kunne jeg selv velge når det nærmer seg eksamen om jeg vil ta den eller ikke. Og det er jo ikke verre enn at man tar eksamen iløpet av året man har permisjon.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...