Gå til innhold

kynnerar :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanleg med mange og lange kynnerar når ein har 9 veker igjen til termin? :( Vondt vondt vondt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja litt vanlig, men de skal helst ikke være så vonde. Er hver kynner vond eller er det det at du blir sliten og støl i magen? Hvor tett kommer det, varer de i timesvis? For mye kynnere kan påvirke livmorhalsen til å åpne seg, men det er sjelden. Kan du roe ned litt slik at kynnerne avtar?

Skrevet

Ser ofte mange skriver de har kynnere, murringer og menssmerter fra ganske tidlig i svangerskapet. Jeg er i uke 33 og jeg har som deg mye kynnere og maserier om nettene. Kynnere varer lengre enn ekte rier, så det er noknkroppen som forbereder seg. Jeg syns selv det var tidlig med maserier allerede nå på natten, har du det?

Jeg venter nr 3:-)

Skrevet

Vet ikke akkurat når det er VANLIG at de begynner å bli intense, men som med alt annet ser det ut for at også dette varierer fra person til person.

Jeg er 37+0 i dag, og i natt trodde jeg virkelig at fødselen var i gang. Har ikke vært så plaget av kynnere denne gangen, så jeg tenkte liksom ikke at det kunne være det da jeg våknet av smerter kl halv to i natt. Det VAR så vonde tak at jeg var overbevist om at nå var det igang på alvor. Men det var ikke noe "av og på", men sammenhengende smerter nedover hele høyresiden av magen, så etter en stund skjønte jeg at det nok var en gigantisk kjempekynner hele greia. Men jeg lå altså i nesten en hel time før det gav seg.

Dette er femte gang jeg er gravid, og jeg har aldri opplevd en sånn natt før, så det ser ut for at også kynnerene kan opptre totalt ulikt fra gang til gang.

I de tre første hadde jeg så godt som ingen kynnere, og i hvert fall ikke sterke. I svangerskap nummer fire hadde jeg kynnere hele tiden, fra jeg var ca fire måneder på vei. Vonde og langvarige, og helt uten å være fremprovosert på noen måte. Denne gang har jeg hatt lite av det igjen, men så kom altså natten i natt, så nå spørs det om det er slik jeg skal få det i noen uker til...

Det ser i alle fall ut for at det varierer :-)

Skrevet

jeg får kynnere omentrent med engang jeg er blitt gravid!!

ofte er det det første symtomet..

Mine kynnere er veldig variable, alt fra som mens murringer til sterke rier. De varer alt fra noen sekunder til halvannet minutt. Kan være kjempe uregelmessige og veldig regelmessige, og vare mange timer eller bare være en og annen..

Men så er visst dette ikke vanlig,i følge leger og jordmødre så er dette veldig skjeldent.

Har veldig kjappe fødsler, nr. 1 tok 4,5 time og nr. 2 tok 30 min. veldig spent på nr. 3 i april, siden vi bor 2 timer fra sykehuset... Kjenner ingenting til åpningsfasen siden mine kynnere er akkurat som rier,så har bare vondt rett før nurket er ute..;)

Men om du er usikker på dine kynnere,så er det jo bare å ringe til jordmora du går til, eller ringe rett til føden.

Skrevet

Eg har lite rier/kynnerar om natta heldigvis, men store kramper i venstre foten etter ryggoperasjonen eg var gjennom i 2009 (ryggprolaps) :s

Eg ventar og nr 3 - i april :)

Skrevet

Eg e og veldig spent på fødselen denne gongen :) 1 fødsel til ca halvt døgn og 2 fødsel tok to timar :P Me har 1 time å kjøra til sjukehus, så spent på kva fødsel eg får denne gongen :)

Eg har og termin i april :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...