Gå til innhold

Rier som stoppet opp, erfaringer...?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen min startet natt til lørdag. Men var ikke så veldig vondt, så sov litt innimellom til kl. ble 06. Da våknet guttene, så jeg stod opp sammen med dem. Kjente fort att riene ble vondere når jeg var litt i bevegelse og det var plutslig bare 2 min mellom hver.Kom også litt blod. Så etter en times tid ringte jeg på føden for å spørre hva vi skulle gjøre- de ba oss komme inn for en sjekk. Ordnet barnevakt og kom oss avgårde.

Var på føden kl. 8 og hadde bare 1-2 cm åpning, men de ville vi skulle være der en stund for å se hvordan det gikk. De sjekket igjen etter noen timer og det var fortsatt bare ett par cm. Etter en stund syns jeg riene kom oftere og var vondere, men jeg trodde ikke de var effektive i det hele tatt ,så spurte jordmor om å få reise hjem. De ville vi skulle vente til etter vaktbytte.

Etter vaktbytte kom det en ny jordmor og sjekket. Da var det plutselig 5 cm åpning og hun mente att vi burde bli værende , for det ble nok baby enten lørdag eller søndag. Riene fortsatte og ved neste sjekk var det fortsatt 5 cm, men hodet hadde nå festet seg. Så det skjedde jo ikke så store forandringer egentlig...

Det ble kveld og vi fikk rom på barsel , så vi kunne prøve å sove litt... Riene fortsatte til kl. 5 neste morgen. Men så ble det heeelt stille. Da jordmor kom inn i 8-9 tiden satte hun på ctg ,og sjekket etterpå hvordan det lå an. Åpningen var enda bare 5 cm, men hodet hadde kommet veldig langt ned i forhold til kvelden før! Men da bestemte vi oss for å reise hjem, selv om jordmor var litt skeptisk (de ville ikke gjøre noe for å få igang riene igjen ,siden jeg bare var 36+5, så da orket jeg ikke å bare gå der og vente...kan jo gå maaange dager).

Så nå går jeg her og er utålmodig. Der var veldig lite folk på barsel ,så jordmor sa att rommet mitt ble stående sånn, for hun regnet med jeg kom tilbake i løpet av søndagskveld eller mandag. Men, det skjer jo ingenting... Kjenner ingenting, utenom litt vondt nederst i magen og litt murringer i korsryggen... Også kommer det litt friskt blod innimellom...Er 37+0 i dag, så nå er jo svangerskapet regnet som fullgått :)

Det skjedde akkurat det samme når vi ventet nr. 2 ,men da hadde jeg bare rier ett par timer og kom til 5 cm åpning. Men da blødde jeg ikke en dråpe en gang(blødning har lixom vært ett sikkert tegn på fødsel med de to første), og hodet festet seg ikke under riene... Gikk da i 10 dager før det tok seg opp igjen...

Huff, dette ble fryktelig langt...og rotete...:P

Men er det noen som har erfaringer med att riene stoppet , men att blødningen har fortsatt ..? Og hvor lang tid tok det da før det startet igjen... ?;)

Prøver å forbrede meg på 10 dager ,sånn som med nr. 2, men... Når jordmor sa hun ventet meg tilbake iallefall iløpet av dagen i dag, så blir jeg litt ... eehm, jah... utålmodig!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...