Gå til innhold

Lurer på hva urkvinnen i hulen sin gjorde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når barnet ikke ville sove, ligge for seg selv, hadde kolikk, fikk RS-virus, hadde separasjonsangst osv. He he! Satt hun der på skinnfellen og vugget barnet i armene time etter time mens hun kikket etter soloppgangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun la barnet sammen med hesten eller et annet dyr mens hun selv sov eller utførte sine daglige plikter. Og så bar hun helt sikkert barnet mye på magen eller på ryggen siden de ikke hadde vogner på den tiden;)

Jeg tror at barna på den tiden var nesten like mye sammen med dyrene og de andre i "klanen" som de var med sine foreldre.

"It takes a village...." :)

Men hun var sikkert sliten.

Skrevet

men lett å lære barnet å snakke da, når alt man sier er ugh :-D

Skrevet

Hehe! Kanskje det var derfor at gjennomsnittsalderen bare var 31 år: De døde av kjedsomhet fordi de ikke kunne kommunisere med andre mennesker

Skrevet

dette har jeg lurt på også.. hehe

hvordan overlevde barna før i tiden når man ikke kunne sjekke dib, ringe helsesøster osv..

Skrevet

haha, ja den tanken har streifet meg også! Hva gjorde de egentlig før i tiden?! Jeg tipper at babyene ble båret mye i sjal (laget av dyrehud?? hehe, hva brukte de egentlig før de lærte seg å spinne tråd og lage stoffer?), og at babyene sov mye på fanget til eldre familiemedlemmer, sammen med søsken osv. Dette med å finne søvnen selv og ligge i egen seng hele natta er ihvertfall en ganske så nymotens idé, som vi spesielt her i Vesten er ivrige forkjempere for :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...