Gå til innhold

Reise alene til syden med baby?!


Mamma til snart 2 søte små

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å reise til syden en uke med min ettåring i April.

Noen som har gjort dette før meg?! Vet ikke helt om jeg tør, men det hadde vært så deilig å reise vekk en liten uke:-) Hva må jeg tenke på evt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste til Mallorca en uke i fjor da min mann måtte jobbe og vi andre ville ha fri:) Jeg reiste alene med min nesten 4åring og mitt 18 mnd gamle barn. Utfordringen var mest å legge sammen vogn og inn i buss osv, men jeg fikk hjelp når jeg trengte det.

Noen tips:

-Pakk en ny leke per time i flyet, paracet og nesespray, smokk ol.

-Ta med matvarer, bleier osv hjemmefra som barnet ditt liker og trenger. Når man er alene er det kjipt å fyke rundt i alle butikker for å lete etter noe spesielt.

-Reiseforsikringspapirer osv i tilfelle sykdom osv.

- Jeg bestiller alltid leilighet slik at jeg kan lage mat og er litt friere når barna sover.

- Ta med deg noe å lese/se på på kveldene.

Kos deg! Vi hadde det kjempefint, jeg måtte være litt strengere enn vanlig, men jeg hadde jo to med meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ikke noe problem i det hele tatt :-)

 

Jeg ville nok reist med et reisebyrå, til et typisk "charter-sted" og et sted hvor reisebyrået var representert.

Jeg tenker at utfordringen ligger i reisen - det er stress å styre med en 1 åring,bagasje som skal sendes, håndbagasje osv osv. Jeg har reist endel med jenta mi - mye alene - og synes helt klart at perioden rundt 1 - 1,5 år var "verst". Både fordi hun da løp rundt selv, uten å i det hele tatt høre på meg ;-) - og fordi hun ikke hadde tid til å sitte stille et sekund. Ville sterkt vurdert å bestille et ekstra sete på flyet. Vet ikke hvor vant du er til å fly med småen?

Når dere først er innlosjert på hotellet - da ser jeg ingen "problemer" i det hele tatt. Det er jo bare å innrette seg etter at man reiser med små - det gjelder jo enten man reiser alene eller sammen med noen. Vi var i Hellas da snuppa var drøye året - sovemønsteret endret seg veldig der nede. Hun gikk over til to lurer på dagen igjen - pga varmen og alle inntrykkene - var oppe til 21 ca og sov til 08-09 - helt perfekt. Ta med ipod, noen bøker, pc - bestill et hotel med balkong - og kveldene er reddet :-)

Fikk nesten lyst til å ta en tur med snuppa selv jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært da min var rett over året. helt topp det!

Anbefaler deg da å reise charter og til en plass hvor du vet mange snakker godt engelsk!

var og veldig greit å bo på sånn familie hotell blue village (var det, det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste alene med guttene mine som da var 5 og 6 år, gikk helt fint det :) ble mye ved bassenget vi da, da kunne de "bo i vannet", mens jeg kunne "slappe av" på kanten og sole meg ( md øynene klistert på guttene da, seelvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en vennine som også har barn i samme alder:) Da er det litt hjelp i den andre hvis du skal hente ut vogn ol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...